2013-06-13

Onsdag

Igår jobbade jag på ett föräldrarkoperativ i Sävedalen.
 Bra att vikariera runt lite. Jag hade ju tappat hoppet för förskolor men nu ser jag att det finns ställen som är bra och det är ju uppmuntrande.

Eskil hade sin namnsdag igår. Många ringde och skickade sms och grattade honom. Tack! :)
Sin namnsdag firade han med att vara sjuk. Han är fortfarande sjuk idag och det är ju tråkigt för jag hade tänkt att invga cykeln och ta en tur med honom.
Istället blir det att uggla hemma. :(



Igår var det också avslutning för båda mina barn. Nu har dom sommarlov... Vad ska man hitta på? :)
Jag jobbar dock så länge dom ringer mej så jag har inte så mycket sommarlov...
Sofia chockade oss alla genom att säga att hon ville ha klänning på sej på avslutningen.
Hon ville låna den flickigaste klänningen jag hade och jag trodde hon skojade. Men icke, hon menade allvar och gick på avslutning i min röd-vit prickiga klänning och diadem i håret! :-o



Min diet går ganska bra.
Sockerberoendet är stort har jag upptäckt och detoxen är ibland svår. Mest märks det på mitt humör. Jag blir arg och irriterad. Temeramentet blir väldigt hett och är ibland ilsk som ett bi.
Men jag fortsätter så får vi se hur det går...
Igår bad jag min gubbe köpa fem godisar som jag satt och åt med andakt men efteråt kunde det lika gärna kvittat... Det hjälper inte med fem, jag vill ha femtio. Minst.

Önskar mej lite bättre väder nu så jag kan påbörja mina projekt på uteplatsen.
Med en bäbis... eller rättare sagt - med ett litet barn blir allt lite svårare. Man får passa hela tiden och sen e det mat och så är det sova osv. Hinner inte riktigt med mina projekt på samma sätt längre...

Hoppas ni får världens bästa onsdag nu då!

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Sari-serkku

Vilken vacker ung fröken i den röda fina klänningen!! Wau!!! =)

2012-06-13 @ 20:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback