2012-03-12

Måndag

God morgon!
Sitter här och dricker en kopp kaffe. Funderar på var jag ska börja någon stans...
Kaos in the house.

Ska nog börja med Saras garderober kanske... Fixa in hennes kläder i garderoberna.
Då kan jag samtidigt röja ut massa som hon inte längre kan ha.

Den här bloggen är ibland min 6 most important.
Det var nått fantastiskt bra man får lära sej i Mary Kay. Att använda sej av sin Six most important-list.
Du skriver ner 6 saker - egentligen dagen innan. 
Rangordna dem i en lista från 1 till 6 där 1 är den viktigaste och då har du en lista med ditt fokus och mål för dagen framför dig.
Du börjar med den första uppgiften (den viktigaste!) och ser till att genomföra den innan du går vidare till nästa uppgift. När du bockat av så går du vidare till nästa uppgift. Även om du inte kommer hinna igenom hela listan så vet du att du i alla fall har genomfört de viktigaste…
Jag har alltid skrivit listor men 6 most importent metoden är en fördjupning i hur man kan använda listor på ett smart sätt.
Att skriva ner det viktigaste eller jobbigaste först är ett sätt att lura hjärna lite. Att göra det som är svårt först och sen känns allt det andra lättare. Du får inte fuska och ta det lättare först utan får inte gå vidare till nästa punkt förrän det första är avklarat.
Listan ska också begränsa ej till 6 saker så din lista inte blir 20 punkter. Då lir du aldrig klar och allt känns hopplöst. Om du vill göra 14 saker efter din 6 most important lista så är du fri att göra det men du MÅSTE inte. Du är klar och du är fri att göra mer om du VILL.

Jag är inte så bra på det där med verkligen hålla mej till listan men att skriva ner vad jag ska göra hjälper mej att samla mina tankar.
Så som jag sa kan jag sätta mej här vid min blogg på morgonen och börja skriva ner saker som jag ska göra och då får jag ihop dagen och tankarna. Speciellt då när allt är helkaos och man inte vet i vilken ände man ska börja.

Så... alltså.

Saras kläder ska in i hennes nya rum.
Jag ska röja dom fyra garderoberna som återstår.
Jag ska gå igenom böckerna i Saras bokhylla.
Slänga massa bröte som finns i Saras gamla rum.
Gå igenom alla VHS och DVD filmerna.
Se med Chris om vi kan göra om lite hyllor där nere i hallen in till Sofia och få in trådbackarna med hennes kläfder där.
Röja ut skor och röja i förrådet under trappen där skorna finns.
Ta ut en byrå som finns där inne i det förrådet.
Röja ur köpmansdisken och använda lådorna till vettigare saker.

Då har jag lite att börja med eller vad säger du? :)



Saras gamla rum. Fint va?


Kommentarer
Postat av: Therese

härligt att rensa undan lite :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback