Jaha

Så blev det med den målningen...
Han som bott här innan visar åter igen stort prov på sina fantastiska byggfärdigheter.
Tapeten ovanför fönstret satt knappt fast och det var fem småbitar istället för en enda våd. Inget vi tänkt på innan. Men när man ska slipa ner skarvarna så blir det lite svårt när det bara e ett litet pussel där. Hela tapeten ovanför fönstret flängdes av. Alla småbitarna med andra ord... Så det blev till att spackla där, samt på vissa andra ställen där det inte blev så bra.
Så nu får jag vänta på att spacklet torkar och så får man slipa igen.
I bästa fall kanske vi kommer igång med tejpandet ikväll vid sju åtta om vi har tur.
Så målning vet jag inte om det blir idag... :(
Dumma. Dumma. Dumma.

Jag satte igång att laga mat istälet och gjorde värsta goda med färska kryddor i som vi köpt för att laga mat till Eskil med.
Samtidigt som jag gjorde mat till honom så gjorde jag till oss också och snodde lite kryddor. Å vad gott! Nam nam.

Det blev några små byttor trotts allt till lille killen...
Får hoppas att det smakar bättre denna gång då. Nu har jag lagt i oregano, salvia och svartpeppar. Potatisen och morötterna kokade jag med lagerblad. Köttfärsen fräste jag tillsammans med lök och vitlök. Sen mixade jag ihop allt i en enda röra som till slut såg ut som nått annat.
Men vi får väl se om det smakar bättre med min mat nu med mer kryddor och mer vatten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback