Nu börjar det arta sej...

Nu har vi hållt på hela dagen.
Sofias rum är helt klart där nere och hon har flyttat in.
Sara har flyttat in i Sofias gamla rum och det mesta är klart. Lite diverse småplock som återstår. Att få upp lite saker på väggar mm.

Sofias nya rum:







Sofia fick våran dator där nere.
Hon har också en laptop från skolan som man tar med se hem efter skolan.

Saras rum:





Sara ville inte alls flytta in i Sofias rum. Men jag förklarade pedagogiskt och väldigt lugnt att hon inte alls måste. Hon får ha kvar sitt rum om hon vill. MEN... ;) Om man flyttar in där så får man massa fantastiska roliga överraskningar.
Alla Sofias Pets till exempel. Dom är inte stora systern alls intresserad av längre. :) Man får också Sofias stora smyckessamling (massa krimskrams) och bäst av allt: Sofias gamla dator.
That settled it all. Okej då. sa hon och såg väldigt nöjd ut.
Hon har ju också en egen dator som är gammal och trög men hon ville ha båda så nu har hon två som står bredvid varandra.
Hon fick också möblera precis som hon själv ville och bestämma var hennes saker skulle stå.
När vi var igång och halvvägs så sa hon: Det här var ju kul! :)



Varför jag ville att hon skulle flytta in där är för att det här rummet är allra störst av alla sovrum - inklusive vårat. Och hon har ju så mycket saker så genom att hon flyttar in där löser vi mycket.
I detta rum finns också fem jättestora inbyggda garderober.
Sara har jättemycket kläder och en av garderoberna fyllde vi redan med leksaker och massa av hennes prylar.

Jag bestämde mej för att ha bokhyllorna från nedervåningen här uppe i hallen utanför toaletten.
Målade baksidorna vita så att man inte ser en brun bakgrund när man kommer i trappan.



När jag ändå hade målarburken framme så tog jag och målade köksbordet och vardagsrumsbordet på ovansidan igen.



Båda borsskivorna såg dassiga ut.
I vardagsrummet hade vi fått fula ringar av kaffekoppar. Nu har jag köpt söta underlägg på loppis och vi får vara mer noga med att använda dom så det inte kommer nya fläckar.
Bordsskivan i köket har varit allmämnt dassigt länge.
Fördelen med chabby chic e ju att det ska va lite chabbigt. :) En annan fördel är att det är vitt så det är bara att måla över när det inte en snyggt längre.



Shit vad vi har kämpa idag!
Och oj va damm man har när man börjar dra runt möbler! Jag är dammallergiker, det kliar i både näsa, ögon och jag nyser som en galning,
Så länge dammet ligger är det lugnt, men så fort det börjar yra runt är det kört.

Imorgon blir det ännu mer röjning. Perfekt när kidsen ska till sin pappa i en hel vecka.
Min mellandotter får enorm ångest om man slänger nått. Då menar jag inte bara hennes söndriga, solkiga leksaker utan SKRÄP. Hon samlar på precis allting. Det är väldigt jobbigt.
Hon gömmer också saker över allt. Hon trycker in det på konstiga ställen och vrån där hon tror att man inte kommer att gå och kolla.
Lat är hon med för när hon "städar" så hamnar strumpor och gamla trosor på samma gömställen. Inte så kul att fynda sen när man städar...

Ska bli så kul att sätta tänderna i Eskils rum sen.
Det är ju ingen panik med det för han e ju trotts allt bara sju månader så det kan vi fixa lite pö om pö.
Jag har inte riktigt bestämt vilka färger jag ska använda eller hur vi ska möblera och jag vill inte stressa fram nått.
Just nu ser det för jäkligt ut där inne! Saras saker ligger huller om buller där blandat med böcker som Eskil ska ha och en del av hans saker.
Hyllorna är fortfarande fulla med saker som är Saras och hon har två jättelånga Lack-hyllor från Ikea fulla med DVD och VHS filmer.
Hon har både video och DVD spelare och en jättestor klumpTV som vi ska hiva.
Istället för den kan hon få våran lilla som vi har hängandes på väggen. Den använder vi ju aldrig ändå nu när vi trivs så bra i vårat vardagsrum.

Happ happ...
Dax att gå och lägga sej. Ska ju snart upp igen och lämna kids på skolan.

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback