2012-05-27

Grattis till alla mammor på mors dag och även till Loreen och Sverige!

Igår var jag hos kusin och försökte få ordning på andra sidan av hennes trädgård. Vi båda hade ont i ryggen sen när vi var klara! Eller klara och klara... Klara för dagen kanske. Jag får dra dit och försöka ta i tu med resten snart igen. Vi hann halvvägs.
Jag tog med mej rabarber hem från hennes trädgård och gjorde rabarberpaj. Sen tog jag med mej pajerna tillbaka och så kikade vi på melodifestivalen.
Sanna lovade mej en av hennes rabarberplantor, hon har två stora, men nu kanske hon ångrar sej för jag fick gott betyg på mina pajer! Jag kanske inte skulle ha gjort några pajer! ;)
Nejdå jag skojar bara... Man kan väl köpa egna plantor annars, hur funkar det nån som vet? Hur planterar man rabarber? Och kan man flytta en stor planta över huvudtaget?

Japp... Google e bra. Rabarber går tydligen att flytta lätt. :) man kan tydligen lämna kvar lite av roten så kommer det upp rabarber nästa år igen. Man kan också dela på plantan och ge till flera eller ge bort halva plantan. Tydligen har dom dock jätterötter och man får gräva värsta bunkern för att få upp den... :s
Behövs en karl som vill hjälpa till med andra ord i så fall, med tanke på våra ryggar!

Idag blir det nog grillat hos svärmor och svärfar. Chris jobbar så jag får åka dit själv med Eskil.
Men nu ska jag försöka få Eskil att sova lite, det blev sent för han igår och han e lite grinig...

Ha det fantastiskt!

Bild Google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback