2012-05-30

Onsdag

Nu sover Eskil. Jag sitter och mölar i mej godis och kaffe. Frukost. Bra va? Med tanke på det där som jag skrev om att jag inte går ner mina sista kilon... :D
Och paj gjorde jag igår också. Chris köpte rabarber och jag gjorde två stora pajer! :) Nu kan vi äta paj så vi spyr. Det kom mer att räcka... en kvart eller nått. Inte bara jag mölar i en här familjen. :D

I morse var vi på BVC.
Tyvärr fick vi ingen OK stämpel. Det blev icke godkänt på vikten. Han är 79 lång men på vikten hade han bara ökat 50 g! :(
Den sista veckan har Eskil inte velat äta alls. Välling duger men riktig mat ratar han. Gröt på morgonen är ganska okej men han är inte supernöjd med det heller.
Det får bli gödning. Vi får helt enkelt ge han mer välling då, så han får i sej nått och sitta och truga med maten ÄNNU längre än vad vi gjort. Ibland har jag fått värma maten tre gånger för det gått så lång tid och ändå har han inte ätit upp allt... Det kanske inte räcker med tre ggr? Vi kanske måste värma 6 ggr? Dubbla tiden.

Idag kommer min väninna Ulrika från Lidköping och hälsar på. Ska bli jättekul!
Bakade såklart lite extra paj för att hon skulle komma, inte bara för vår familj. :)
Borde liksom städa... Men det e ju så förbannat trist. :( Känner mej lat.
Igår när jag kom hem från jobbet så låg hela familjen och sov, så jag la mej också och så sov vi hur länge som helst. Men sen på kvällen var jag ändå så himla trött och vid elva så ville jag bara gå och läga mej. Är väldigt trött med andra ord. Tur jag inte kan jobba heltid... Hur hade det gått? :D
Vi har bestämt att vi ska ansöka om vårdbidrag. Det kan man få i Partille kommun, tre tusen efter skatt för att man inte har sitt barn på dagis. Vi ville ju ha han på föräldrarkomperativet här i närheten men det var fullt. Vi får söka vårdbidraget och söka plats till nästa höst istället...

Nä, nu ska jag ta mej i kragen och städa lite!
Hej hopp!



Eskil en dag gammal. :)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ta råd från en som vet, sluta bry dig om maten. Barn äter när de är hungriga, inget barn svälter ihjäl, om ni skulle skriva ned allt som Eskil petar i sig under en dag så är det säkert alldeles tillräckligt. Huvudsaken att ni ger honom näringsriktig kost.

2012-05-30 @ 19:53:20
Postat av: Sanna

Men halllååå-å? KÖPA rabarber??!!!!! Kunde ni inte hämtat från mig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback