Ojämnt humör

Är galet hungrig hela tiden. Det är lite jobbigt faktiskt. Har försökt Googla på det och det verkar som andra som ammar upplever samma sak.
Astor verkar inte ha påverkats över huvud taget men klart man är nojig. Jag vill att mina barn ska få det allra bästa från första till sista dagen i deras liv så klart. Jag är supernoga med vad barnen får i sej - när dom är små och man kan påverka. Äter inga mediciner alls under graviditet och amning förutom huvudvärkstabletter om det är riktig kris.
Sen när dom blir större är det svårare att påverka, men då har dom i alla fall fått en bra start.
LCHF är bra, man vill ju vara säker bara.
Men som nån skrev: Varför tror man att det skulle va bättre att ge sina barn socker (kolhydrater)?

Jag har ändå kommit fram till att jag under amning ska äta lite mer liberal LCHF kost. Det innebär att man får äta lite mer frukt och bär, lite mer rotfrukter eller tex en liten klick ris till lunchen och nötter (bra för mej - nötallergisk)

Varför så bråttom undrar kanske någon, kan jag inte vänta tills jag har ammat färdigt.
Ja, det har jag också tänkt flera gånger för det här med vikten är inte SÅ himla viktigt. Jag skulle kunna vänta.
Men som jag skrivit innan har jag fått en liten kris av att tänka att jag ska gå hemma ett helt år. Jag vill komma i balans, må bra.
Förknippar LCHF med välmående och glädje. Förra gången fick jag enorm kick på livet och kände mej euforisk när jag började äta sunt och skippa kolhydraterna.
Jag mår också bättre psykiskt när jag trivs med min kropp.

Hoppas att lite mer liberal LCHF kost ska kännas bättre. Just nu påverkar det mitt humör. Väldigt svajig och svängig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback