Östersund

Vi fick ett infall att åka till Lit och överraska Chris bror som fyller 40 idag.
Tanken var att åka i torsdags men då blev ju lilla bebben sjuk. Han piggnade dock till snabbt så då åkte vi nån dag senare i stället. Nu blir det lite tight om tid här men vi har i alla fall fått komma iväg.
Jag kände på morgonen innan vi åkte att jag hade lite ont i halsen, men det var inte så farligt.
Tog en Ipren och så åkte vi iväg.
När vi kommit en bit började näsan rinna och jag kände mej mer och mer förkyld. Astor har smittat mej. :(
Körde ändå nästan hela vägen. Tog två Ipren till, en vid middag och en på eftermiddagen och så drack jag mycket kaffe.
Men det tog mycket längre tid än vad vi hade planerat. Inte så lätt att veta hur det är att resa med två små barn. Plötsligt var man bara tvungen att stanna och amma eller byta blöja. Sen var det mattajm och fikatajm.
På ett ställe var vi tvinga att stanna när Astor ville ha mat och spontansvängde ner till nått som det stod museum på.
Vad det var för museum framgick inte men utanför fanns massa gamla tåg och stora rör och bröte av dess like. En del bröte hade dom byggt på höjden till några slags konstverk. Eskil tyckte det var fantastiskt roligt att få klättra på "tågarna" i alla fall.

Vi var framme sent på kvällen.
Sms:ade Chris brors fru när vi nästan var framme och frågade om vi kunde komma så sent eller om vi skulle ta in på nått vandrarhem. Hon skrev att vi var välkomna men trodde att det var ett skämt så när vi väl var framme blev dom jätteställda och förvånade.
Men dom blev i alla fall glada och vi hade med oss madrasser och täcken och kuddar så vi fick snabbt bäddade in oss i en av deras pojkars rum. :)

Nu vilar jag mej med Astor. Han snarkar så sött.
Jag kanske ska passa på att sova lite jag med.