Torsdag

Varje gång vår tvättmaskin har tvättat färdigt en maskin piper den tre ggr i rad varje minut i nått som känns som en evighet. Just nu hör den det... väldigt jobbigt.
Så småningom slutar den och pipa eller så får man gå dit och öppna luckan/ stänga av. Men det är sällan vi orkar göra det, så då sitter man här och lyssnar på det där förbannade pipandet.
Är man lat så kan man lika gärna va det riktigt ordentligt. ;)

Idag åkte vi ner till BVC med båda barnen och fick dom mätt och vägda.
Och dom fick OK stämpel i rumpan båda två. Dom växer som dom ska min pojkar.
Efter det åkte vi till K-rauta och köpte en burk med målarfärg. Nu ska stolarna som jag fyndade med grannen på loppis bli vita. Sen ska jag klä om sitsarna - helst även på stolarna i köket. En av köksstolarna har klädseln spruckit på.

Just nu sover Eskil och Chris.
Astor är vaken och ligger i sitt babygym.
På morgnarna och dagarna är han glad och pigg och lugn som en filbunke. Men sen mot eftermiddagen brukar han bli mer och mer missnöjd och sen på kvällen är han jättearg och kinkig. Det är ganska jobbigt faktiskt. Jag hoppas det snart går över.

Nu har Sara slutat skolan och är ute på lekplatsen med en hel bunt klasskamrater.
Sofia är på klassresa i Donsö och kommer hem imorgon.
Jag är sugen på kaffe. Ska gå och fixa lite tror jag... Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback