Årskrönika

13 is my lucky number.
Jag är född den trettonde november och spelar jag nån enstaka gång på nått så satsar jag alltid på nummer tretton.
Ber nån mej säga ett nummer så blir det 13.
Så... Var 2013 my lucky-year?
Kanske inte det allra bästa nånsin men det var helt okej år! :)
Det bästa var ju förstås att Astor föddes! <3

Januari


Jag målade om våran trappa.
Funkade bra även om jag var sjukskriven för foglossningar eftersom man kunde sitta ner på trappstegen när man målade. Detta var i princip det enda projekt jag kunde genomföra pga foglossningar och förvärkar. Allt annat var bara att lägga ner.


Eskil fick en riktig säng.
Men det funkade inte alls. Han trodde det var en leksak som man skulle hoppa i... :-/ 
Vi fick byta tillbaka till hans spjälsäng.

Februari 


Det kom upp fina tapeter i hallen! :)


Och magen växte så det knakade!
Bokstavligt talat - i fogarna. :-/ 

Mars


Investerade i en tvillingvagn, som blev använd kanske fem gånger sammanlagt...
Sålde den i december.


Köpte en fotölj


Mina kusiner kom på årligt besök.
Vi spa-ade på Hagabadet:


April 


Hallen blev mer och mer klar och vi satte upp krokar och hatthylla.


Köpte även garderober att ha alla skor och kläder i. Stor familj kräver mycket plats...


Bäbisen fick också en egen säng.

Jag var SÅ trött. Mådde inte alla bra.
Mina värden var helt kass, kunde inte sova, hade ont över allt.

Maj 


Sara fick glasögon.


Vi köpte bilbarnstol 


Eskil lärde sej att gå ner för trappan själv.


Man trodde att det inte kunde bli värre med hälsan men där trodde jag fel.
Aldrig mer vill jag va gravid! 

Juni 


Chris blev opererad för blindtarmen.


Dagen efter att han kom hem åkte vi in och födde lilla Astor.


Min barndomsvän Cissi kom och hälsade på med sin familj.
 

Sara och Sofia åkte till min mamma som dom alltid gör varje sommar.

Juli


Chris började slipa golvet i hallen.
Visade sej vara ett hästjobb!


Jag fick ett halsband av mina arbetskollegor.
En fyrklöver som jag har haft på mej sen dess. :)


Pappa kom på besök.

Augusti


Eskil blev 2 år


Vi var och firade Chris farbror som fyllt 60 tidigare på året.


Fyndade nya matsalsstolar på loppis.


Vi åkte till Läckö slott.


Vi åkte till Östersund och överraskade Chris bror som fyllde 40.


Började äta LCHF igen.


Och tro det eller ej men golvet i hallen blev äntligen klart!

September


Sålde fotöljen


Mamma kom på besök


Hon köpte en jättefin ny matta till oss.


Vi hade namnfest för Astor Julius Matti Enberg 



Sara började träna gymnastik och bytte cheerleadinggrupp.


Vår kyl la av så vi fick köpa ny.

Oktober
 

Firade min systers pojkvän som fyllde 30.


Jag beställde ett sånt halsband till mig som jag gav till flera förra julen med alla mina barns namn.



Gjorde hårförlängning.


Kylen och frysen kom. 



Jag gick in i en kreativ period.
Målade om matsalsstolarna.


Fick en idé och målade stenar vita som jag skrev på.



Fixade blommor på framsidan av vårat hem.

November  


Astor började äta riktig mat


Klippte hans hår.


Och då blev han plötsligt väldigt lik Eskil.


Vi köpte nytt städskåp och överskåp till kylen och frysen.


Började träna ryggen på Rehab.


Blev 39! Jag så gammal??!  


Sara fick en loftsäng.

December


Målade om stolar och bord vi ärvde av Chris farmor och farfar.


Dom blev superfina!


Astor lärde sej att sitta.

Jag och Chris unnade oss en utekväll.
Vi gick på bio och sen på restaurang . Det kommer jag att leva på länge!


Julen kom och både mamma ovch pappa kom och hälsade på.


Julafton friade vi här med min familj, mamma, pappa, min syster, bror och deras mamma.


Investerade i en bäddsoffa till Sara.

Nyårsafton firade vi med grannarna Lotta och Ulf, deras barn, pappa och syster:


Jag önskar dej ett gott nytt år.
Må det bli the best ever!

/ Katti 

Kommentarer
Postat av: N

Jag vågar inte hoppas längre. 2012 och 2013 var inga bra år för mig. Tyvärr...

Svar: Tänk positivt! Du skapar ditt liv. Gå i prata med någon som kan sin sak. Det är den bästa investeringen man kan göra till sej själv. Vänta inte. Gör det idag. <3
kattitingeling

2014-01-05 @ 01:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback