Jag kan inte sova

Nu har hela familjen lagt sej och jag kan inte sova.
Satte mej i soffan istället och glor på tv.
Inte för att det kommer nått men jag har ju en iPhone också som jag kan surfa på samtidigt.

Imorgon ska jag ringa läkaren.
Vi fick en remiss för att kolla varför Eskil är sjuk hela tiden. Ska kolla när vi får komma. Känns inte helt bra att han jämt är sjuk - det känns väldigt jobbigt faktiskt.

Vi har kommit överrens om ett namn också till nya bäbisen.
Jag kommer få mycket kommentarer och åsikter som när vi sa vad att Eskil skulle heta Eskil Aarne Fritiof.
"Ska han heta så?"
"Finns det inga andra namn?"

Så... Here it comes...
Bebben ska heta Astor Julius Matti Enberg. Eller så lägger vi till ett S på Matti så det blir Mattis... Min morfar hette Matti. Han hade inget andra namn. Chris morfar hette Julius i andra namn.
Astor är bara ett namn vi tyckte var fint men om faster Arja gräver djupt i sin släktforskning så hittar hon säkert en Astor där, så som hon hittade en Eskil på arton eller sjuttonhundra talet. :)

Nu skriker Eskil i sin säng. Han sover inte så bra...
God natt - igen.


Kommentarer
Postat av: Faster-Arja

Inte en endaste Astor i min släktdatabas på ca 52 000 personer. Så nu är det dags för att få in det första. Och ett fint nanmn är det! Astor Julius Matti (jag röstar på utan s)... Det sitter fint. Bra namnval!

Svar: 52 000 och inte en enda? :) Ja men vi får väl va dom första då! :)
kattitingeling

2013-02-11 @ 17:37:35
Postat av: Sanna

Jättefint! Alla tre namnen var fina. Jag gillar både Matti och Mattis. :)

Svar: Tack! :)
kattitingeling

Postat av: Cecilia

Men det låter ju jätte bra, vad ska tilltalsnamnet vara?

Svar: Astor tänkte vi... Eller är Aston bättre?
kattitingeling

2013-02-11 @ 17:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback