Årskrönika

Januari
 
Chris fylle 40 år och vi köpte en cykel till honom som han har haft stor nytta av hela året.
 

Februari
 
Sara fyllde 11 år
 
 
Mina kusiner Sari från Finland och Marjo från Luleå var på besök.
Det här året hoppas jag på att tredje kusinen Katja också hänger på.
 
 
Mars
 
Jag la ner min firma.
Bästa beslutet ever. Jag mår så mycket bättre. Familjen mår bättre. Ekonomin är bättre, stressen är borta. Jag är mycket gladare, mer harmonisk, mer avslappnad.
Borde lagt ner långt innan det ens började. Bortkastad tid. Men nu har jag i alla fall testat det och jag kommer aldrig gå tillbaka.
Rekomenerar inte någon att jobba med Mary Kay. Det är inte lönsamt.
Punkt.
 
Chris fick borelia. I mars liksom! :-S
 
 
Sofia flyttade ner till nedervåningen då vi tog bort mitt kontor.
Sara fick Sofias gamla rum och Saras rum gjorde vi om till Eskils:
 
 
April
 
Vi gjorde om framsian. Jag köpte utemöbler som jag målade vita och så köpte vi lite blommor och gjorde det mysigt.
 
 
Renoverade lite andra möbler också.
 
 
 
Maj
 
Det blev äntligen varmt ute och man fick börja rensa ogräs och fixa fint i rabatterna. :)
 
 
Fia blev 14 år!
Jag började vikariera mer på olika förskolor men testade också att jobba i skola. Det är inget för mej! :D
 
 
Juni
 
I juni började jag fundera på vad jag åt och bestämde mej för att gå ner i vikt. Vägde 67 kg.
 
 
Jag köpte cykel
 
 
Midsommar firade jag och Eskil i Dalsland med släkten. Chris var tvungen att jobba tyvärr...
 
 
Juli

Bestämde mej för att prova på LCHF
 
 
Vi köpte ny bil
 
 
Och sålde den gamla lilla pluttbilen
 
 
I slutet av juli kom kusin Sari från Finland och hälsade på tillsammans med hennes familj
 
 
Sen åkte vi till Stockholm på semester tillsammans med kusin Sanna och hennes familj
 
 
Augusti
 
Den 2;a augusti började vi åka hemåt från Stockholm och tog en tur på Tom Tits äventyrspark.
Där firade vi vår 4:e bröllopsdag.
 
 
Dagen efter hade vi kalas för Eskil som fyllde 1 år
 
 
Och dagen efter det var vi på bröllop då Chris kusin gifte sej
 
 
Några dagar efter det började jag jobba heltid på Finngösa förskola
 
 
Eskil började förskolan
 
 
Vi började bredda golvet uppe på vinden
 
 
Jag shoppade järnet! :)
 
 
 
Och hade gått ner till 64,5 kg! :)
 
September
 
Vi blev klara med vinden
 
 
Vi påbörjade renoveringen där nere i hallen.
Det visade sej vara den segaste renoveringen vi påbörjat... Är fortfarande inte klara med detta projekt.
Vi är inga renoveringsnissar... Gillar mest att måla om möbler och möblera om. :)
 
 
Vi åkte till Skåne och hälsade på min vän Anna och fick gosa med hennes nya bäbis.
 
 
Jag hade gått ner till 62,5 :)
 
Oktober
 
Nu vägde jag det jag brukar! 61 kg! :)
 
 
Vi köpte ny TV
 
 
Och ny kökssoffa
 
 
Och så upptäckte jag att jag var gravid igen.
Jag var nere på 61 kg och vände. :)
 
 
November
 
Trött, trött, trött...
 
Vi försöker ta nya tag efter ett uppehåll med hallen.
Jag hade varit så himla trött på grund av graviditeten så vi hade lagt hallrenoveringen lite åt sidan.
 
 
Vi köpte en skänk:
 
 
Vi var på MVC och gjorde ultraljud för att fastställa när vi skulle ha barn.
Beräknad datum: 10 juni
 
 
Jag fyllde 38
 
 
December
 
Vi forsätter med hallen men inser att vi inte lär bli klara till jul som var målet.
 
 
Julen firar vi med magsjuka och smittar både mamma och pappa som var här.
 
 
Vi avslutar året i Dalsland där vi firar nyår hos faster Merja.
 
 
God fortsättning och hoppas 2013 blir bästa året någonsin!
 
Kram Katti

Kommentarer
Postat av: Jeanette-Precis köpt ett radhus <3

Det hade jag missat att du slutat med Mary Kay och börjat jobba på förskola igen!
Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback