God kväll i alla stugorna

Haha! Fick ett sms från min gubbe nyss. :) Förra gången han var hos sin kompis i Alingsås så hörde han inte av sej och klockan började krypa inpå småtimmarna. Till slut skrev jag ett argt sms där jag undrade om "den förbannade ungkarlen levde eller låg död i ett dike nånstans". Blev ju rätt orolig tillslut när jag inte fick något livstecken.
Ungkarlen har lärt sej att höra av sej??? Är jag för hård mot honom tro?

Vi har haft en jättebra kväll.
Tre av fyra kids sover nu. Tidigare gjorde jag god lax, lilla Bus har inte varit vidare skrikig utan rätt nöjd, jag och Eskil badade, sen var det välling och borsta tänderna. "Pappa borta" sa han då. Gullig. Att borsta tänderna är Chris och Eskils lilla kvällsrutin.

Varje gång Chris ska iväg en kväll så här så känns det himla motigt. Jag bävar mej för hur det ska funka att va själv med alla barnen och en som gärna bara skriker en hel kväll.
Men när han väl har åkt så känns det bara så skönt.
För man måste få vara själv en liten stund emellanåt och man behöver komma bort från varandra ibland.
Imorgon är Chris batterier oxå påfyllda och han är som en annan människa. Att gå hemma så här många veckor är inte hans grej. Inte min heller egentligen. Jag behöver jobba för att må bra. Jag har redan varit hemma länge pga mina sjukskrivningar och havandeskapspenningstiden så jag är övermätt på att gå hemma nu.
Men däremot skulle jag inte vilja jobba heltid sen när det är dags. Vi måste räkna på vad som är möjligt sen.
Vill att mina pojkar ska kunna få vara hemma mycket, den möjligheten hade jag inte när mina flickor var små för då var jag ensamstående.

Nä, nu är jag sugen på kaffe. Har några stackars förskrämda godisar kvar gömda i en låda också som jag planerar moffa i mej!
Hej igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback