Okeeeej

Är uttråkad och rastlös.
Lilla Bus är inne i en period då han bara skriker. Han vill bara vara nära, nära. Och det är jättemysigt men tillslut känner man sej ganska låst.
Han kommer inte riktigt till ro när han ska sova och sen blir han övertrött och skriker hysteriskt.
Han tar också väldigt lång tid på sej att somna in ordentligt. Man kan inte lägga ner honom för tidigt för då vaknar han. Han somnar gärna på mej när han vill vara nära men sen får man sitta där med honom ett bra tag.

Chris tyckte att jag skulle ha lite egentid och ta en promenad, men jag tycker det är tråkigt med promenader, speciellt att gå själv.
Färga håret, tänkte jag, noppa ögonbrynen och raka benen kanske... lite hemmaspa - ta hand om mej själv. Ja, bra idé för jag känner mej tjock och ful som en padda. :(
Jag tog min hårfärgningslåda med mej in på toa, låste dörren, satte på Spotify och började färga håret.
Fail! För sen blev jag åter påmind om hur jobbigt det är att göra det. Jag får färg överallt!
Händerna, armarna, halsen, nacken - ansiktet... Hela handfatet, golvet... :-/
Men jag tycker som sagt det e jobbigt att gå till en frisör. Väntar på att mamma kommer på besök och brukar ta det då.

Så nu sitter jag här och bloggar och ska snart skölja bort färgen från håret...
Oj va det e varmt idag oxå!
Stranden kanske? Eller inte... Klämma in padda-kroppen i en bikini känns föga lockande.
Tar ett dopp i badkaret istället!

Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback