Alla barnen hemma

Jag sov till tolv!
Det är helt sjukligt vad trött jag är. :(
Väldigt jobbigt faktiskt.
Astor brukar sova en längre stund på natten, kanske fyra, fem timmar, sen vaknar han varannan timme och vill ammas. Jag ammar liggandes och så somnar han där hos mej.
När han somnat in ordentligt så backar jag undan en bit så får han sova själv och under eget täcke. Man ska tydligen inte sova under samma täcke och för nära sin bäbis. Då ökar risken för plötslig spädbarnsdöd.

Igår fick jag ett ryck och planterade allt som jag hade förodlat i balkonglådorna i grannens rabatt.
Det regnade ju rätt rejält hela eftermiddagen så jorden var härligt blöt. Hela jag var som en jordhög när jag skulle gå in!
Jag hoppas att det blir fint. Jag är ingen mästare på det här med odling.
Nu ska vi bara ta tag i vår egna rabatt också... Den är ju väldigt mycket mindre men det är rätt mycket jobb med den ändå. Vi behöver ny kantsten och hela rabatten behöver ny jord. I den finns nu endast lite smultronplantor. Dom ska flyttas till vår lilla ränna efter väggen där vi redan har smultron. Hälften av alla smultronplantorna där dog i vintras när det var så kallt. När vi gjort det är det helt tomt i rabatten förutom körsbärsträdet som står där.
Vad vi ska ha där har jag ingen aning om... Jag är som sagt rätt kass på det här. Det får bli improvisation. Jag får prova mej fram och lära mej. Göra bättre nästa år...

Vi såg filmen också som vi lånat av kusin. Den var bra! :) Gillar Disneys filmer.

Eskil och Astor sover. Chris är ute och cyklar.
Sofia sitter nere i sitt rum och gapar som vanligt. Tonåringar. Man träffas inte längre utan man sitter vid datorn och chattar och spelar. Och det är liksom ingen normal ljudnivå utan dom skriker och kiknar av skratt. "Oh my goooood! Hahaha!! Neeeej!!"

Ja... Nu sover inte Eskil längre...
Jag får väl laga mat nu.

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback