God eftermiddag

Nu har jag jobbat hela dagen och efter det hade jag läkartid.
Läkaren sjukskrev mej helt månaden ut och sen skulle jag tillbaka. Då förlängs det kanske om jag inte blivit bra mirakulöst eller så har jag fått graviditetspenning/ havandeskapspenning. För vid det laget bör deras handläggningstid vara över.
Jag blev också ordinerad att gå till sjukgymnasten, så det får jag lov att göra nu på riktigt och inte bara att tänka att jag ska sen...
Men till saken hör att deras drop in tid som min barnmorska tyckte att jag skulle gå på är halv ett på dagen och det funkar ju sådär när man jobbar... Vi får inte ta in en vikarie sån kort stund och då blir kollegorna ensamma. Känns lite svårt att bara lämna.

Vet inte vad jag ska tycka och tänka om detta. Känns trist, för jag vill jobba. Känner mej lite deppig. :( Vad ska jag nu göra? Gå här och dra benen efter mej? Jag kommer att bli så himla rastlös!
Men jag får väl hitta på lite olika projekt... Ikväll tex ska min man hämta två garderobsstommar som jag kanske jan inreda med lite hyllor och så småningom få lite ordning på hallen.
När jag vilat ryggen ett par dagar, då brukar den må bättre och då kanske man klarar av att slänga upp en och annan våd tapet i hallen?

Nu är jag trött.
Somnade vid tolv och kvart över fyra vaknade jag och kunde inte sova efter det. Ska blunda en stund.
Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback