Tråk!

Känns som varje gång jag vill göra massa saker så blir jag hindrad av min kropp på det ena eller det andra sättet.
Är det inte foglossningar så är det nått annat.
Blir förbannad när kroppen inte funkar. Känner mej inte ynklig eller ledsen, bara jävligt irriterad och rastlös.
Jag vill göra så himla mycket, har tusen planer och så får man bara ligga i sängen och glo. Skitkul!

Här kommer min lista på vad jag planerat:

- Tapetsera hallen
- Köpa babysitter
- Köpa bilbarnstol
- Sätta ut annons på Eskils gamla säng
- Sätta ut annons på Pax garderoben som inte passar
- Köpa klinkergolv till hallen
- Ta kontakt med banken
- Ta tag i badrumsrenoveringen
- Måla trappan
- Köpa flyttlådor
- Gå upp med saker på vinden
- Gå på loppis
- Måla lilla bordet och stolarna i vardagsrummet
- Måla Eskils nya säng
- Måla skänken i hallen här uppe
- Köpa fler Pax-garderober till hallen nere
- Köpa inredning och dörrar till Pax-garderoberna vi redan har
- Gå till biblioteket med Eskil
- Åka på badrumsinperation i olika affärer
- Titta på film
- Gå ut och äta
- Fixa till suroundsystemet
- Boka tid på Hua Hin massage
- Boka tid på Hagabadet till mej och mina kusiner
- Köpa frön, blommor, nya krukor, kantsten mm till uteplatsen när det börjar bli varmare.
- Rensa ut Eskils gamla kläder ur garderoben.
- Rensa mina och Chris garderober och gå upp med det vi inte ska ha till vinden

Listan fylls på hela tiden.
Inser att vissa saker kanske kommer att ta väldigt lång tid som målning och tapetsering och andra saker som kräver lite mer fysik, för vad ska man göra när man är handikappad...
Men jag har i alla fall en inspirations-lista som jag kan kika på när jag känner mej uttråkad.

Nu har jag rest mej från sängen tre gånger och gått tillbaka och lagt mej.
Chris är ute och kör. Han lämnade Sara på ridningen och sen ville han ut och fotografera.
Hittade inredning till Pax-garderober på Blocket så jag sms:ade och frågade om han kunde hämta så det gör han nu.
Planen är att fixa så mycket som möjligt från Blocket, som stommar och inredning och sen endast köpa nya dörrar från Ikea.

Nu kanske jag reser mej igen...
Bäbisen i magen skumpar runt och ålar sej. Det är en rätt skum känsla det där...

Hej hopp! Ha en fin lördag!

 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ta det lugnt, ta ett toy!

2013-03-09 @ 19:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback