Kan ni förstå!? :)

Han har inte vaknat än! Jag somnade om och vaknade kvart över åtta av att jag fick nått meddelande på telefonen.
Var tvungen att kika in och se om han levde! :-/
Såg två små gulliga fötter som rörde sej lite, men det verkade inte finnas tendens till att han skulle vilja vakna så nu ligger jag i sängen igen och surfar lite... :)

Känner mej lite mer utvilad i alla fall.
Undrar vad vi ska hitta på idag? Att springa efter honom där ute känns lite så där...
Nästa vecka jobbar Chris bara en enda dag så den veckan kommer att vara lättare. Gött.
Får samla kraft till veckan då jag ska föda enligt beräkning, för då jobbar han fem dagar igen. Det är lite nervöst, men som sagt så tror jag inte riktigt att det blir då ändå.

Igår blev jag riktigt orolig och undrade hur det skulle gå och hur jag ska få ihop det för kroppen verkar bara lägga av.
Jag e väldigt finsk när det gäller sjukdomar och kroppsliga besvär. Blir inte så ynklig och ledsen utan så jävla förbannad och trotsar att jag inte kan eller orkar och gör det ändå.
Jag vägrar att ge mej, vilar en stund och sen tvingar jag mej upp igen och lyssnar inte på nån som försöker hindra mej.
Dumt - jag vet, men jag pallar inte att bara ligga eller sitta i en soffa, får fan panik!
Att bli sjukskriven var väldigt jobbigt. Jag ville inte det, fast hjärnan fattade att det inte går. Det var lite kris men sen vande jag mej.
Men nu verkar det som att kroppen säckar ihop, det klonkar och låter i skelettet, gör ont, jag kan knappt gå - än mindre springa efter Eskil. Att trotsa emot funkar inte längre, det går liksom inte för kroppen lyder inte. Den e som en söndrig bil som vägrar att åka framåt även om jag trycker på gasen som en idiot.
Sånt gör mej rädd. När jag inte kan bestämma över mej själv.
Tänk att få nån sjukdom som gjorde att man inte kunde röra sej. Det är min värsta mardröm.

Men nu ska jag inte skriva mer om det för då blir jag bara deppig.
Ska nog gå och äta lite frulle och kika till Eskil igen. Han har fortfarande inte vaknat. Klockan är nio! :-o
När sov han så länge sist?

Kolla in Eskil typ en månad gammal. Så söt:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback