Tänder

Tänk att all annan vård av din kropp är "gratis" men du måste betala multum för att laga tänderna, som om dom inte tillhörde kroppen på nått sätt.
Mycket märkligt tycker jag.
Jag fick i alla fall lagat tanden och det gick bra, även om jag inte fick nån lustgas! Framsteg. Är jättenöjd med mej själv och riktigt stolt.
Har haft sån tandläkarskräck så jag vägrade gå dit på tio år. Men sen tog jag tag i det och fick lustgas vid lagning. Sist gjorde dom rotfyllning och då fick jag lustgas vid första omgången och andra gången klarade jag mej utan eftersom nerven var borta.
Idag körde jag bara, kände att jag inte hade så mycket val om jag inte ville ha tungan bortskavd av den söndriga tanden. Lustgas får man inte om man är gravid - bara vid förlossning.
Tandläkaren var riktigt bra också. Vill gå till han i framtiden igen.

Nu sover både Chris och Eskil.
Jag fick sova i morse men det blev väldigt hackigt och hugget. Sov kanske en halvtimme. Borde sova jag med.

Vi har hunnit städa också efter att jag kom från tandläkaren. Skönt att få ordning lite på torpet. Har en hel del kvar dock...
Försöker samtidigt vinna mot tvättberget och jag är en god bit på väg.

Idag är det inga andra måsten, mer än att handla mat.
Vi har inga planer. Va skönt.

Nu ska jag stänga balkongdörren för det e några barn som ropar där ute. Sen ska jag också försöka vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback