Fotografering

Japp, då var fotograferingen gjord på två barn som var helt tvärtemot.
Trodde det skulle gå snabbt och smidigt och sen åka hem men ack så jag bedrog mej.
Vi kom in i rummet och Eskil skulle sätta sej på dockvråbordet på en fäll.
Tror ni att det var vad han hade tänkt sej?
Nej inte alls. Han började bröla som en älg och tårarna sprutade.
Så vi testade Astor i stället men det gick åt skogen oxå. Han kan ju inte sitta ordentligt och när han låg på mage så började han oxå skrika.

Så det var bara för oss att gå ut ur rummet och prova igen efter en stund.
Några andra fick gå i mellan men det hade blivit en himla massa folk för fotografen var inte snabbast i stan utan drog ut på allt i oändlighet kändes det som.
Eskil blev bara tröttare och tröttare och Astor med. Astor fick jag hålla i knät hela tiden samtidigt som jag fick gå efter Eskil som började tappa humöret mer och mer.

Det kommer att gå käpprätt åt skogen tänkte jag. Vi provar en gång till och går det inte så skiter vi i det.
Vi ställde oss vid dörren in till fotografen och jag började peppa som fasen. "Ska du kika in? Vad gör dom? Oj dom tar kort. Ååå va fina dom e! Ska du också ta kort? Ska vi gå in? Ska du sitta på bordet?"
Och så höll på i en evighet tills han verkade vilja gå in och äntligen så blev det vår tur!
Tanten som jobbar på öppna förskolan frågade om jag ville att hon skulle gå med in och sjunga imse vimse spindel.
Ja! Det var en bra idé, så hon hängde på och Eskil klev upp och satte sej på bordet tyckte det var jätteroligt!?
Och så fick Astor va med och det gick sådär men hon lyckades få ett kort och till slut skulle Astor ligga själv på bordet och då hade hon också tur och fick ett kort som var okej.
Det fick duga. Eskil log på sitt egna kort men på dom andra var dom båda allvarliga. Jag hade tänkt att skita i det om det inte gick så jag är rätt nöjd att det blev nått överhuvud taget!

När vi gick därifrån var vi alla tre trötta som bara den. Astor deckade i vagnen innan vi kom till bilen och Eskil orkade inte gå från bilen och hem så dom var verkligen helt slut.



Nu ligger jag på sängen och försöker samla energi efter denna pers!

Ska ta en kopp kaffe. I eftermiddag blir det träning.


Kommentarer
Postat av: N

Får man se resultatet här på bloggen din framöver?

Svar: Självklart. :) var tvungen att sitta precis bredvid och hålla koll så att kidsen inte trillade ner från bordet dom satt på så jag kunde tyvärr inte ta några "backstagebilder"... :)
kattitingeling

2013-11-20 @ 00:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback