Alingsås

Efter att vi varit på Michaelas fotoutställning så stoppade vi våra små pojkar i dubbelvagnen och gick iväg ut på promenad i Alingsås.



Dom somnade ganska snabbt båda två och vi gav oss iväg ut på jakt efter present till Staffan, min systers sambo som firade sin 30 årsfest senare på kvällen.


Alingsås är en helt fantastiskt vacker stad. 

 

Den är full med små gränder, gulliga hus och mysiga caféer.





Vi var in i en gränd där det fanns en stor innergård.
Där inne fanns en affär med både gammalt och nytt och lador med gamla möbler.
Bara själva innergården var värd att gå in och se på. Den var fantastisk:
 






Ladorna gick jag in i först.
Bara Katti-möbler! :)




Sen gick jag in i affären och det var verkligen gammalt och nytt där inne.
Skyltfönster utifrån:


Inne:





Underbar affär!

En annan ännu mer underbar affär var Balders Hage.
Är du i Alingsås får du inte missa denna underbara affär!
Oh my god jag vill ha allt i den affären. Det var helt enormt stort också!
Överraskande för det trodde man inte utifrån.





Dom hade verkligen allt man kan tänka sej. Skolplanscher, korgar, knoppar till lådor, beslag, skålar och burkar. Det fanns plädar, kuddar och tavlor, koppar, dukar, leksaker - you name it!


Jag köpte mej en liten present för femtio kronor:


Sen lämnade vi Alingsås och åkte hem igen.
Trevlig dagstur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback