Jag är tacksam

Jag är tacksam över att alla barnen sov till efter nio idag! (På måndagar börjar Sara och Sofia sent)

Jag är tacksam över att Eskil är frisk nu och för att jag får pussa han även om han säger nej. Han gillar det och skrattar samtidigt som han ska rymma.


Jag är tacksam över att Astor inte blev sjuk.
Jag är tacksam för att han skänker mej så himla mycket glädje. Varje gång han ser mej sprattlar han och skrattar högt!


Jag är tacksam över att min man kom med en kopp kaffe till mej i soffan igår. Det gör han ofta men igår var jag så himla kaffesugen men orkade verkligen inte gå upp och sätta på en kanna. Plötsligt stod han där med en kopp precis som om han hade läst mina tankar och jag blev så himla överraskad och lycklig! Tänk att man kan bli så glad för nått så litet! :) 

Jag är tacksam för att jag fick hårförlängning i födelsedagspresent av mamma. Hälften i alla fall. Har inte ångrat det en enda sekund. :) Nöjd!


Jag är tacksam över att ha en så fin syster. Hon är den jag står närmast. 

Observera stiliga farbrodern bakom på bilden. :)

Jag är tacksam för att Soili - min systers och brors mamma - är frisk och inte lider av nån konstig diabetessjukdom som jag drömde i natt. I drömmen mådde hon verkligen inte bra och var tvungen att både äta mediciner och ta sprutor. Var ganska lättad när jag vaknade över att det bara var en dröm!

Jag är tacksam för att jag själv inte lider av nån hemsk sjukdom. Det e bara ryggen och axlarna som e lite dumma mot mej. 
Än...
Jag e lite smått hypokondrisk och tror att jag ska drabbas av nått hemskt hela tiden! :D


Jag är tacksam över att Chris fick en sån fin bukett från sitt förra jobb så jag kan njuta av att titta på den när den står där i vardagsrummet.

Och jag är tacksam över att han har fått nytt jobb. Även om han tycker att det är lite jobbigt med allt nytt och han känner sej osäker för att han inte hänger med i allt nytt så kan jag se hur han växer som människa framför mina ögon. Han har nya tankar och funderingar och han är också väldigt mycket mer stimulerad.

Kungen

Jag är tacksam över att Chris slängde in all disk i diskmaskinen igår kväll så det var någorlunda städat i köket i morse.
Just nu är det kaos in the house. Renovering är kul - men roligast är det när det är klart för då kan man ställa tillbaka allt igen som står överallt!


Jag är tacksam för dom fina blommorna jag inhandlade igår.
Trodde jag hade en stor kruka på vinden som jag kunde plantera i men det hade jag inte... Det var inget hål i botten på den som var där uppe.
Men jag får väl köpa en ny idag och jag är tacksam över att jag faktiskt kan det!


Jag är tacksam över att jag har en mamma. Det finns faktiskt många som inte har det. 
Jag är tacksam över att vi har kommit varandra närmare på senare år.
Åren går... Det går så himla fort! Hon får mej att tänka på att man ska ta vara på tiden.

Mamma nu:

Mamma då:

Jag är tacksam över att jag tog beslutet att sluta att jobba med Mary Kay.
Jag förstår inte riktigt vad jag tänkte på...
Min dröm är fortfarande att jobba med nått eget men aldrig mer kommer jag att jobba med direktförsäljning.
Det ska vara på riktigt i så fall. 
Min dröm är att ha en liten butik där jag säljer både nytt och gammalt, renoverat och omgjort.
Jag skulle vilja börja i liten skala, nån dag i veckan... En dag på helgen kanske. Men var? Hur? Man skulle vara minst två.
Ja. Jag är tacksam över att jag har drömmar.


Jag är tacksam över min pappa.
Läser Annaritar bloggen ibland och hon förlorade sin pappa för ett tag sedan. Det är så sorglig och jag gråter varje gång när hon skriver om det.
Min pappa är tystlåten, väldigt finsk - så där rak, lindar inte in nått i massa krusiduller. Han säger inget förrän han verkligen har nått att säga och när han har sagt det så är han tyst. Kallprat är inte hans grej liksom. :)
Han uppfattas som svår men han är väldigt mjuk och snäll. Han är också väldigt känslig och har massa kärlek att ge. Ibland fastnar det bara och det han vill kommer inte riktigt fram. Han är nyfiken och lite lekfull, det är många som inte vet det eller får uppleva det. Han åker också på massa äventyr och bejakar sina intressen.
När jag tänker på pappa så fylls mitt hjärta med massa kärlek. Älskar dej så, lilla pappan. :)


Min bror är faktiskt väldigt lik pappa både till sättet men även till utseendet.
Bror e blond bara, men ansiktsdragen, minerna och gesterna är identiska!
Jag är väldigt tacksam över att ha en bror även om vi inte träffas så ofta.
Men när vi väl träffas sånär han otroligt kärleksfull.

Fina bror (och hälften av fina syster, en Astor och mitt öga :)

Jag är tacksam över alla mina vänner också. 
Tänk att dom vill umgås med mej! Dom skänker mej mycket glädje och lycka.

Tacksamhet skänker jag till att jag faktiskt har ett minne trots att det är helt galet dåligt. 
Jag har säkert glömt att skriva massa som jag är tacksam för men jag stoppar medvetet här. Jag kan ju inte skriva förevigt. Skulle jag skriva ner allt så skulle jag inte kunna sluta nånsin.

Jag är också tacksam över att DU läser.
Det är verkligen roligt och tack för all feedback och alla kommentarer.

Tack!

Kommentarer
Postat av: N

Tycker din blogg är underbar att följa. Du bjuder verkligen på dig själv hela tiden. Du skulle satsa på att bli författare eller journalist, för du har verkligen det skrivna ordets gåva.

Svar: Oj! Vilken fantastisk komplimang! Vad glad jag blir! :) tack fina du! Hälsa gumman din oxå. Kram
kattitingeling

2013-10-21 @ 23:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback