Kreativ

Å vad jag har saknat att få vara kreativ.
Att få ta på mej målarbrallorna och få måla om en möbel, skapa, pyssla.
Det är precis vad jag har fått vara ikväll och jag njöt riktigt galet mycket av det.
Förstod inte hur mycket jag älskade det förrän nu.
Jag blev helt euforisk och lycklig när jag satt där med penseln.
Jag har känt att det har varit lite svårt att få ihop det med Astor men nu börjar han bli stor och han har ju faktiskt en pappa som kan ta hand om honom när jag vill måla. :)


I förmiddags var vi på öppna förskolan.
Eskil tycker om att gå dit men han vill inte längre vara med på sångstunden. Han vill leka istället.
Sen har han börjat slåss. Det är jättetråkigt, han har alltid varit så snäll innan, men nu e han en riktig buse och man måste passa honom hela tiden. Så fort nån kommer i närheten puttar han bort dom eller bonkar till dom eller så skriker han jättehögt. Så jobbigt! :(

Efter att vi fikat åkte vi hem och Eskil sov i flera timmar.
Han är verkligen väldigt trött just nu.
Igår gick han ju och la sej kvart över sju och sov till tio i åtta! Han sov liksom runt klockan!
Och ändå var han trött sen till lunch och sov så länge.
Få se om det blir tidig morgon imorron då...?

När Eskil vaknat så gjorde jag kyckling till honom men det skulle han minsann inte ha. Han skulle ha cherios - flingor. Nehe du, det får du inte, nu ska vi äta kyckling sa jag och då blev han helt vansinnig och skrek jättehögt: Neeej! Flingooor!!
Och så höll han på flera gånger och vägrade smaka på kycklingen. 
Men jag lät han va och hetsade inte upp mej speciellt utan sa bara lugnt att det var kyckling som gällde.
Till slut tog han en bit, sur som ättika men upptäckte att det var himla gott ju, så på nån minut hade han käkat upp allt och ville ha mer! :-D
Typisk tvååring... Suck!

Sen var det dags för sjukgymnasten och jag fick en tensapparat som ska hjälpa mej. Den var lite läskig allt måste jag säga men man vänjer sej väl...

Efter det åkte jag till Blomsterlandet för att fynda kruka till mina blommor som jag köpte härom dagen.
Det slutade med att jag köpte en helt ny grupp, en likadan kruka som den som gruppen satt i fast större - till mina egna blommor, liknande lite mindre krukor till andra blommor och små dekorationer som äpplen, kottar och små hjärtan.


En sån här grupp blev det och ända bilden jag hann få på en av grupperna var denna som finns här nedan, som jag tog innan jag hade planterat mina egna blommor och arrangerat hur jag skulle ha det och sen blev det kolsvart ute och det gick inte att fota mer. Nytt försök imorgon!


Sen satte jag mej ner och Googlade på lite olika arrangemanger med blommor och uteplatser och kände att jag kanske skulle ta ner en av utegruppsstolarna ändå, som vi städat bort för att få det lite fint, men så fyndade jag en annan stol där på vinden som är skranglig och som vi tänkt slänga.


Jag fick denna stol gratis en gång för länge sen på en utomhusloppis där jag fyndade mitt skrivbord. Den hör till skrivbordet, du får den oxå sa dom. :)
Sitsen var klädd med ett hemskt vinrött skinnimitations tyg som jag slet bort och klädde med svart sammetstyg istället.
Nu satt jag på vinden och rev bort sammetstyget och stoppningen och allt för att få fram skivan bara och målade den vit.

 
Blev inspekterad av denna bild som jag hittade på Google:


Nu ska jag inte ha mossa och hål i min stol men ställa min grupp på den. :)

Sen fortsatte jag att måla på matsalsstolarna och det slutade med att jag målade alla fyra två gånger.


Nu återstår att måla några gånger till och sedan klä om sitsarna på dom som idag är gula:


Jag har tänkt klä om dom i beige, säckvävsaktigt tyg, kanske med nån text på, beroende på vad jag hittar...
Skulle köpt på Ikea för över en månad sedan men det tyger var slut då. :(


Nöjd! Dom blev skitfina när dom blev vita!


Nu är det dags att sova!
Klockan är hemskt mycket nu, men jag är nöjd med dagen. :)



God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback