Värsta projektet!

Idag har vi varit på öppna förskolan.
Eskil tyckte det var roligt men han var helt astrött och då brukar han puttas på andra barn. Väldigt jobbigt för man får vara alert hela tiden och passa på honom. 
Sen har man ju Astor att ta hand om också.
Väl hemma somnade jag med barnen som en stock.


När vi vaknade städade jag hela lägenheten.

Sen kom grannen Åse med gubbe och barn och drack kaffe. 
Dom hade med sej en frysbox till oss som vi får låna över natten och ha våra kylsaker i. Imorgon mellan tolv och fem kommer dom med den nya frysen och kylen.
Fick även låna en frysbox av grannen Lotta och faster Arja kom hit med en också. Värsta servicen! 
Fan va mat man har! Och vi har ändå inte handlat så hysteriskt eftersom vi visste att det snart skulle tömmas.
Men vi är ju sex personer. Maten är den största kostnaden i vår familj.
Gick bort med frysvaror till Åse också. Slängde hur mycket som helst som man inte ens ser längst bak i kylen och frysen. Ganska skönt ändå!
Sen började jag avfrosta och så kom jag på att vi har två härliga skåp ovanför som jag glömt att tömma!
Där har jag förvarat plastbyttor, termosar, köksmaskiner, kannor mm.


Nu står allt som var i överskåpen i vardagsrummet i väntan på att vi ska köpa nya överskåp.



Alternativet att inte ha några överskåp finns inte för allt detta måste vi gömma någonstans och det finns inget annat ställe. Det är fullt i varenda skåp!
Vi har alldeles för lite skåp.
En av anledningarna varför jag köpte buffén med vitrinöverdelen som står i vardagsrummet och satte upp tre hyllor i köket istället för att ha tallrikshyllan där.

 Mitt upp i allt fick jag sms från Lotta-grannen att fönsterputsaren skulle komma imorgon också!
Det är inte sant! 
Jodå, så det var bara till att börja att ta bort allt man har på fönsterbrädorna i alla rummen!




Sen hade jag massa grejer som jag kände att jag inte ville slänga som jag gjorde piroger och kakor på som Chris slukade i ett nafs.

Japp. Rätt trött nu då!
Got to sleep!
Pust!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback