Tillfredsställelse

Vilket fint golv där nere! Man blir helt förvånad och glad och nöjd varje gång man går ner där nu! :) Så fint. Det är verkligen tillfredsställande att jobba på nått och sen få njuta av det man skapat.

Eskil sover nu.
Astor sov till halv elva! Han var vaken en liten stund på morgonen bara. Tror att han var lite trött efter allt flängande igår. Blev ingen riktigt sammanhängande sömn för honom.
Nu somnade han igen... Tröttisfis. Det är helt lugnt och tyst, dom stora barnen är ju i skolan.

Jag har städat nästan hela övervåningen. Har mycket kvar ändå men jag har kommit en bra bit på väg! :)

Vi har en liten byrå som stått i Sofias rum som hon knappt använde. Den tog vi upp på övervåningen och den hamnade i vår hall här uppe i väntan på att få komma upp på vinden.
Den åkte istället in i Eskils rum nu och i lådorna finns nu alla hans miljoner bilar.
I lådan längst ner finns babyleksaker, dom lär ju Astor snart bli intresserad av.
Men byrån e inte den snyggaste dock så jag har lite andra planer...
Vi har ju en annan byrå i hallen där nere nämligen som vi hade tänkt att ha i badrummet och ha handfat på.
Men badrumsrenovering blev uppskjutet och då har den stått där nere och vi har inte vetat var vi ska göra av den riktigt.
Den är för stor att ha där för hallen är så smal.

Så jag funderade lite och tänkte först att jag tar upp den och ställer den i Eskils rum i stället för den lilla fula som jag nu har släpat in dit.
Men byrån där nere har dörrar och inte lådor och det tycker jag inte är lika praktiskt om man ska ha massa bilar och diverse små leksaker i.
Sååååå.... då kom jag på att vi kan flytta vår byrå som är i sovrummet till Eskils rum och så tar vi den som står i hallen!
Våran byrå har lådor och den är mycket finare och bra mycket större.

Så får det bli, det innebär bara att byrån i hallen ska tömmas på verktyg som Chris lagt där i "provisoriskt". :)
Så när jag gjort detta får jag tömma den fula byrån igen och ställa tillbaka den i hallen i väntan på att få komma upp på vinden! :)
Har man inga projekt så skapar man sej några... (Precis som vi inte hade tillräckligt att göra ändå...)
Haha! Typiskt mej. Jag måste liksom GÖRA det först och se och sen komma på nått ännu bättre.

En annan plan som jag har är att fotöljen ska bort från vardagsrummet, den ska jag skänka till nån som vill ha den för den får inte plats. Det är sjukt trångt nu där när vi skaffade schäslongen.
Seeeen... (Min man mördar mej nu) vill jag faktiskt byta klädsel på sofforna. Jag erkänner mitt misstag här och nu - jag hade fel, jag är skyldig!
Vita soffor är inte kul... när man har fyra grisiga barn och själv lika grisig.
Soffan ser förjävlig ut. :( Det går inte längre ens bort i tvätten.
Den klädseln jag vill ha till tresitssoffan och schäslongen kostar BARA tre och fem ungefär... :-(
Jag får önska det ena i födelsedagspresent och det andra i julklapp eller nått... :-/

Man får lära sej av sina misstag och man lever bara en gång... försöker jag intala mej själv för att jag inte ska känna mej så dum. Detta var ytterligare en sak som jag var tvungen att GÖRA för att sen se att det kanske inte var världens bästa idé...

På Ikea köpte jag två plädar, fler burkar att ha i kylskåpet, en vattenkanna, en salladsskål, ett glasfat och en glasbruk med lock.

Nu behöver jag göra lite mat.
Hej hopp! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback