Häng med!

Igår hade Chris med sej den externa hårddisken som han haft på sitt jobb och på den fanns mina betyg.
Det visade sej att jag hade behörighet i alla fall så nu ska jag bara skicka in dom och sen e allt klart! :)
Spännande.
Har kollat in lite mer ingående angående PT-utbildningar också. Skrev tex till Nordic Wellness och hörde vilka skolor dom föredrog och fick svar och en lista med dom skolorna dom tyckte man skulle ha utbildning ifrån.
Spännande igen!
Den skolan som hade deal på Letsdeal.se var inte någon som fanns med på deras lista. Det var ju synd men nu vet jag vilka skolor som gäller.
Man vill ju inte lägga massa pengar på något som inte leder till något.

Upptäckte också att några skolor föredrog eller meriterade att man hade läst exempelvis anatomi, fysiologi och träningslära så nu har jag kollat på lite fler kurser på högskolan.

Har också anmält mej till en infokväll på söndag på en av pt-skolorna. 
Får ont i magen när jag tänker på att jag skulle börja i en sån skola.
Tänker massa neggo-tankar som att jag e en lastgammal, nybörjare med söndrig rygg. Det e säkert bara massa ungdomar, eliter och atleter som tränat i sextusen år som börjar där... Ska jag göra detta?

Bild Google 

Men jag ska inte lyssna på den tråkiga neggo-rösten. Jag kommer säkert va rädd ändå men jag ska göra det i alla fall.

Jag har haft perioder i mitt liv då jag tappat bort mej själv. 
Man orkar inte anta utmaningarna som livet kastar framför dej med jämna mellanrum. Man låter dom ligga kvar på vägen och så fortsätter man framåt i samma gamla lunk och hjulspår.
Det har varit olika saker. Har inte orkat ta tag i kosten för att gå ner i vikit och må bra, har inte orkat ta tag i träning även om jag haft ont hur länge som helst, har inte orkat gå till läkaren med andra åkommor, har inte orkat läsa vidare, ta chanser att lära känna nya människor, lära känna mej själv... Utvecklas.
För att jag var rädd.

Men jag e redo nu.
Nu ska jag göra sånt som jag drömt om och tänkt på i åratal men aldrig fått tummen ur.
Idag e det dax för mej att sluta snacka och agera.
Häng med!

Bild Google 

Kommentarer
Postat av: N

...jag hänger med :-) Drive on baby!

Svar: Toppen! 👍
kattitingeling

2014-04-05 @ 00:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback