Tisdag

Eskil blev ledsen när vi lämnade i morse igen. Det e så tråkigt när han gråter. Mammahjärtat gråter oxå då. :(
Men han har varit ganska rastlös och uttråkad dom sista dagarna så jag tror att han behövde få komma dit och leka av sej lite.
Astor har sovit i en och en halv timme.
Jag har ägnat mej åt att spela Candy Crush, glo på tv och dricka kaffe.
När får man göra det helt ifred annars? Händer typ aldrig. :)


Att vara ungefär 40 och få barn och i 20 års åldern är väldigt stor skillnad.
Men alla lever olika liv och det finns ingen ålder man kan rekommendera någon. För vissa passar det bättre att vara ung mamma och för andra passar det bättre att vara äldre.
Jag tror inte heller att jag hade varit samma mamma nu för mina yngre barn om jag inte haft erfarenheten av att vara mamma när jag var yngre. För då skulle jag ju vara "första gångs mamma" nu.
 Alla erfarenheter, allt bagage och alla upplevelser som jag har från mitt förflutna har format mej till den jag är i dag och på grund av det tycker jag att det både är lättare och roligare att vara mamma nu.


Första gången kan det vara svårt att göra vad som helst. Med erfarenhet är det lättare andra gången.
Jag är mer lugn. Jag hetsar inte upp mej för jag vet att det löser sej på nått sätt.

När jag blev äldre så kunde jag också medvetet skapa ett annat liv åt mej själv, ekonomiskt och känslomässigt.
När jag var yngre så blev det liksom bara som det blev.
Allt det skapar trygghet vilket också gör att man är mer lugn.

Över lag så känns det bättre att vara mamma idag än vad det gjorde när jag var yngre.
Jag trivs med mitt liv. Jag tycker det är jätteroligt att vara mamma nu. När jag var yngre så kunde jag ofta känna att jag tyckte det var väldigt svårt och tungt.
Ibland blir det lite sömn och det är det ända som kan vara jobbigt men idag kan jag planera bättre och se att om jag inte får powernappa idag så får jag oftast det imorgon.
Då känns det inte så himla tufft och kämpigt.

Nu ska jag titta på tv igen! :)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback