Snart e det slut...

Jag tyckte det var så jobbigt i början att va hemma och inte få komma ut och jobba men nu e det tvärt om.
Konstig man e som människa. Man ska alltid ha det man inte får?
Snart börjar jag jobba. På en ny förskola - igen. Har säkert jobbat på femtio olika ställen.
Jag vill ju så hemskt gärna ha ett PT-jobb som ni kanske har listat ut.
I tio år minst har jag försökt ta mej ifrån barnomsorgen men det verkar stört omöjligt! Har man väl kommit in där e det som att man sitter fast och aldrig kommer därifrån.


Det känns väldigt motigt...
Har massa föräldrardagar kvar.
Har på allvar funderat på att förlänga föräldraledigheten till och med...
Men att leva på föräldrapenning blir man inte direkt rik på.


Samtidigt har ju Chris gått upp till heltid och denna månaden betalade vi sista gången på bil-lånet. Nu e den våran helt och hållen. 

Det har varit en del motgångar på sista tiden... Jag tycker att det kan få vända nu och bli lite medvind.
Kan det inte bara bli som man önskar för en gångs skull? 
Det e min tur nu.

Dags för en ny mindboard kanske?
Den senaste såg ut så här:


Och så skrev jag så här:

Jag ska ha ett nytt jobb som jag trivs med.
Jag ska börja cykla och skaffa mej en cykelvagn till barnen.
Jag ska fortsätta att skämma bort mej själv.
Jag ska bygga muskler.
Äta sunt.
Träna upp mej så att jag orkar göra många armhävningar (just nu orkar jag typ tre!) 

Fatta att allt det där nästan e uppnått - också! Detta är den andra. Den första mindboarden uppnådde jag jättefort! Om ni vill uppnå någonting - gör en sån NU, direkt! Det funkar!
Ska genast sätta igång med en ny!
Spännande!
Det e som att skriva en önskelista och veta att man kommer att få det. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback