Fint hemma

Nu är jag inne i en period då jag fixar och donar mycket.
Jag vill ha det fint omkring mej.
Pysslar med blommorna, flyttar på pynt fram och tillbaka, tar bort, lägger till.


Jag har sånna här perioder ibland och sen kommer det dippar när jag inte orkar.
Idag tog jag fram målarburken och orkade äntligen ta tag och måla vardagsrumsbordet och matsalsbordet.


Efter ett tag blir det slitet på ytan och det uppstår fläckar som inte går bort.
Många tycker vitt är helt galet när man har barn men det är helt fel!
Har du målat en möbel vit är det hur enkelt som helst att bara bättra på med ny färg.


Möbler som är handmålade är enklast att underhålla. Det e bara att hämta penseln och målarfärgburken.

Eskil hade också hackat i bordet med leksaker så det var massa små hål över hela ytan.
Tar man bara lite rikligt med färg just där så fylls hackhålen igen.
Perfekt.

Tog tillfället i akt och målade lite på våra lister också in till köket. Dom såg himla tråkiga ut också.
Köksbordet måste målas om också men det behöver skrubbas av ordentligt först. Ska nog försöka få till det imorgon.


Jag hoppas jag orkar ta tag i tvätten också. Har hur mycket ovikt tvätt som helst. 
Att vika tvätt verkar jag aldrig få inspiration till dock... :-/ Why?? Hade verkligen behövts!

Imorse vaknade jag med världens spänningsvärk i axlarna och migränliknande huvudvärk. Eller nått åt det hållet. Har haft migrän nån enstaka gång i mitt liv, max tre gånger och det önskar man inte sin värsta fiende. Fy va hemskt, rena tortyren.
Jag blev nästan lite hysterisk när Chris sa att det inte fanns några huvudvärkstabletter men jag visste att jag hade i min lilla medicinväska i handväskan. 
Tog en och kunde somna om när den snart började verka. 
När jag vaknade tog jag en till tablett och efter det verkade det släppa.
Kanske hjälpte det också att få en eftermiddag till att få bli ompysslad - och få komma ifrån hemifrån lite.
Det hade varit lite tufft för Chris dock. Astor e hemskt mammig och när jag e borta en längre tid blir han himla grinig och missnöjd.
När jag kom hem var han himla lycklig i alla fall. :) Älskade fina unge. 

Nu e klockan mycket igen.
Ha en god natt! 

Kommentarer
Postat av: N

Jag brukar säga tvärtom; Har man så ofantligt ont någonstans så man nästintill inte står ut längre är det precis ett sådant tillstånd man önskar sin värste fiende ;-) He he...

Fasiken alltså, du är en riktig nattuggla du. Men jag håller med dig att småtimmarna runt midnatt när övriga huset ligger i dvala är de bästa på hela dygnet.

2014-01-13 @ 23:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback