Hemma

Som ni alla vet - i alla fall ni som följer bloggen - så är jag inte så himla förtjust i att gå här hemma och dra. 
Att va mammaledig är ganska trist och jobbigt tycker jag.
Jag gillar att jobba. Behöver träffa människor och stimuleras.
Samtidigt vill jag inte att mina barn ska växa upp på dagis, så jobba lite mindre hade passat bra. Om jag jobbat några dagar i veckan så hade det varit himla skönt att vara hemma också, men varje dag - dag ut och dag in e öde.

Men nu tänkte jag att jag ska försöka va lite mer positiv och belysa det som är bra så jag försöker fokusera på det istället för att tänka på det som inte e så kul.

Så. Vad är bra med att FÅ vara hemma?

- Jag får se mina barn utvecklas varje dag


- Jag skapar starka band mellan mej och barnen
- Jag orkar koncentrera mej bara på dom
- Jag behöver inte stressa iväg på morgonen till dagis
- Jag behöver inte oroa mej över hur barnen har det på sin förskola (tro mej det finns riktiga idioter som jobbar med barn - riktiga stjärnor med för den delen och allt där i mellan)


- Jag kan åka var jag vill på dagen (fast med två barn då)
- På morgonen sitter vi alla i soffan och tittar på Nyhetsmorgon/ leker med leksaker/ tittar på tåg på youtube och jag dricker kaffe efter att dom stora barnen kommit iväg till skolan. Den stunden älskar jag!


- Jag får sova middag varje dag (oftast)... Vilket jag tänkte göra nu. Så god natt på er allihop! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback