Igår

Eskil somnade ju igår trotts allt och rätt snabbt oxå.
Vid två åkte jag och Astor iväg upp till Furulund och plockade upp Lotta från hennes jobb och så drog vi till Ikea.


Köpte lite skålar och en till filt till vardagsrummet och mer tyg till mina stolar.
Nu gäller det att få klart sex stolar till.
Jag har fixat en till efter den första som jag fick hjälp med av min mamma.
Jag har ingen kraft i min hand att nypa åt handtaget och samtidigt trycka neråt för att häftstiften ska tryckas in i stolssitsen. Jag är jättesvag! Kan bara göra en stol om dagen... Får tigga om hjälp av min kära make tror jag... :-/

När jag och Lotta åkt iväg så var det kort därefter dags för Eskil och Chris att gå till bussen och sen gå därifrån till tågstationen.
Tydligen var det en nöjd kille som fick åka tåg. Bilden nedan snodde jag från Chris Facebooksida:


Efter Ikea drog jag och Astor vidare till Alingsås. Där fick jag tacos och sen blev det kaffe.
Jag har fuskat rejält nu med min kost under julhelgerna. Hat blivit "vanlig" mat vid fyra olika dagar. Dags att skärpa sej där...


Efter kaffet blev det lite lek och sen åkte vi hem igen. :)


Professor Astor fick låna ett par glasögon! :-D



Kvällen satt vi som soffpotatis i soffan igen jag och min kära make.
Ugglade till sena natten igen... Får vända tillbaka dygnet nu igen! Har vänt på den lite. :-/

Hej o hå! Ha det bra

Kommentarer
Postat av: N

Vilken härlig bild på Eskil i tågfåtöljen, man riktigt kan känna hans stora glädje att få åka med tåget.
När min pojk var i den åldern tog jag ofta med honom till Göteborg och så åkte vi kors och tvärs med spårvagnarna, något han verkligen uppskattade. Nu för tiden, när han snart är 15 år fyllda, står det nog inte lika högt i kurs att åka spårvagnar en hel dag med sin mossiga gamla pappa. Konstigt?!

Svar: Mycket konstigt! Skulle vilja se min 15 åring åka spårvagn med mej en hel dag! :-D Jag får inte ens ut henne på en kort promenad! :-/
kattitingeling

2014-01-07 @ 22:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback