Kåsjön

Vi hoppade på våra cyklar trotts min hemska träningsvärk och cyklade bort till Kåsjön.
Så får man egentligen inte göra har jag lärt mej men det e ju inte så långt. Känns ju pinsamt att ta bilen dit! 


Om man tränat muskelna hårt, speciellt styrketräning behöver dom vila mellan 48-72 timmar. Kör du på som en tok och tränar varje dag blir din kropp övertränad och bryter ner musklerna istället.



Kan va bra att vila med andra ord...


Jaha, men elitidrottare då?
Jo dom bygger på med sin träning sakta men säkert och utökar träningen.
Detta sker över minst ett år så har man tränat i ett par månader och tycker att man är i elitform har man troligtvis lite fel...


Det är så himla varmt!
Men nu är klockan kvart över åtta på kvällen och det börjar svalna lite.


Astor älskar att vara ute.




Eskil också. Dom är riktiga friluftsbarn och skulle kunna va ute hela dagen om dom fick.


Tur dom gillar sin cykelvagn så man kan locka med dom hem. :)


Vi körde den barnvänliga sidan av Kåsjön idag. Den andra känns lite läskig med bryggor och hopptorn, stup rätt ner i vattnet där det är jättedjupt.


När barnen och Chris sov middag så passade jag på att plugga. 
Tänkte ta och köra lite till nu innan jag lägger mej.
Måste lägga mej tidigt. Nu kör vi sju intensiva dagar i rad! Sen e det (förhoppningsvis) slut, förutsatt att man klarar tentorna.


Dags att fixa en kopp kaffe.
Ha det finemang!

Kram ❤️

Kommentarer
Postat av: Therese

"Aktiv vila" har jag förstått är bra. Dvs att ta en lugnare promenad/cykeltur ska väl ändå inte skada under vilodagarna. En annan ska är det ju om man tokcyklar flera mil/i svår terräng. Sen tycker jag personligen att träningsvärken blir betydligt lindrigare om jag går ut o går/cyklar.

Svar: Tack för ditt inlägg. Jag gjorde ett inlägg om det. :) <3
kattitingeling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback