Kunskap

Vad har jag lärt mej nu då under denna utbildning?
Väldigt mycket så klart men det som jag tänker främst på är att man klarar mer än vad man tror.
Både psykiskt och fysiskt.
Jag visste inte riktigt vad jag gav mej in på när jag hoppade på det här tåget och tur är väl det, för om jag vetat hade jag aldrig gjort det.
Jag tog mej igenom det och jag klarade hela vägen! Det trodde jag inte många gånger på vägen.
Jag hade ångest, jag grät, jag var rädd, stel och låst men jag tvingade mej att göra det ändå och jag överlevde!

Man klarar också mycket mer fysiskt än vad man tror. 
Jag vågade inte riktigt lyfta tungt eller utmana mej ordentligt tills jag upptäckte att jag är mycket starkare än vad jag trordde. 
 

Jag har lärt mej att jag äter för lite och jag har tränar för mycket.
Jag har lärt mig att jag kan mycket och att jag ska lita på min kunskap.
Människokroppen är fantastisk, den anpassar sej snabbt efter alla yttre och inre krav, dess enda önskan är att få dej att må så bra som möjligt med dom förutsättningar som finns. Jag har lärt mej att ha mer respekt för kroppen.
Tänk så mycket konstigheter man utsätter den för och hur mycket man egentligen tar den för givet. 
Var snäll mot din kropp. Var snäll mot dig själv.
  
Utbildningen har hjälpt mig att se allt mer i sin helhet. 
Jag respekterar mig själv mer och känner mej mer säker på mig själv. Jag mår bättre inuti och även utanpå. Vi har verkligen tränat minsta detalj på hela kroppen och fått lära oss massa knep och nya former av träning som vi inte hade kunskap om.



Om jag var rik så skulle jag fortsätta att läsa vidare.
Jag skulle kunna tänka mej att läsa till tex sjukgymnast. 
Men jag vill också läsa om kommunikation tex och ledarskap.
Jag känner mig upprymd och inspirerad, glad och förväntansfull inför framtiden. Det känns som att alla dörrar står öppna och massa spännande väntar på mej i framtiden. Det känns också som att mitt liv tar en annan vändning här - just nu - och jag börjar gå mot ett annat håll, bort från det som jag inte vill göra längre, bort från det jag inte vill vara. 

Livet är skört, det är kort och det är värdefullt. Ta hand om det, det är en liten skatt som du kan göra vad du vill med. Släng inte bort det utan vårda det ömt och investera i bra saker. Investera i dig själv. När du gör det kan alla andra skörda i det som kommer ut av det i slutändan. 


Och nu ska jag ta hand om kroppen och ge den lite mat. 
Ha det allra bäst!

Love 

Kommentarer
Postat av: N

Ville bara säga att det här blogginlägget spar jag att läsa vid ett senare tillfälle. Måste tyvärr kojsa nu, imorgon ska jag återigen infinna mig på The Muppet Show här i kommunen :-#

Svar: :-)
kattitingeling

2014-07-24 @ 00:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback