Så var den helgen över

Tiden rusar iväg. 
Då var det söndag igen och helgen e förbi.
Nu känns det lite bättre. Vi har kanske lite skilda åsikter med Eskils förskola angående pedagogik och barns utveckling. Vid utvecklingssamtalet så tycker vi att det utrycktes saker på väldigt klumpigt och plumpt sätt, men dom menar att det var missförstånd.
Vi ska dit på måndag igen och ha ett nytt samtal.
Förtroendet har ju minst sagt fått en törn men vi får väl se vad som händer i framtiden.

Jag har jobbar lääääänge med barn.
Alldeles för läääänge. Dags att göra något nytt.
Det är himla vanskligt att ha samtal med föräldrar har jag lärt mig genom åren. Man får vara väldigt försiktig med vad och framför allt hur man uttrycker sig. 
Jag brukar alltid vara väldigt positiv och uppmuntrande. I början gäller det att bygga en relation och starkt förtroende och få föräldrar att känna sej trygga med oss personal.
Barnen är ju det allra dyrbaraste dom har och det är svårt för dom allra flesta att lämna dom till helt okända människor och vara tvungen att lita på att ens barn har det bra. 
  
När det händer saker som gör mig ledsen eller skakar ens liv så brukar jag direkt söka efter lösningar och andra alternativ. Jag börjar planera och kolla på olika nya möjligheter.
Det finns andra alternativ. Jag har reservplaner som vi kan ta till i fall det inte blir bättring.
Sån är jag. Jag blir sällan nedslagen och apatisk. Om jag blir det så är det inte länge. Jag reser mig ganska snabbt och börjar grunna på nya vägar.


En sparkcykel åkte vi och hämtade igår till Eskil som vi fyndade på Blocket.
Han blev jätteglad, men han kan inte riktigt sparka ifrån än. Men nu kan han ju öva. :)

När vi kom hem så kom min syster Heidi och hennes mamma och firade Astor som fyller ett år snart.
Kan ni förstå!
 

Den sjätte ska vi ha lite kalas för honom men Heidi och Soili kan inte komma då så dom kom igår istället.


Astor fick sandlelsaker.


Och en gullig liten keps. :)

På eftermiddagen åkte vi till Chris föräldrar på middag.




Dom bor jättefint





Om två dagar börjar jag skolan! :-o
Måste plugga hela dagen idag!
Dax att börja? Typ NU. Ja, verkligen.

Ha en bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback