Vikt

Verkar vara som en jojo det här med min vikt.
När jag skriver att jag börjat gå ner så går jag upp igen...
Men nu har jag i alla fall ändrat kosten efter att jag läst lite i boken som jag köpte om LCHF.
 
 
Han skriver att vi alla har fettskräck. Samhället har ju talat om för oss hur farligt fett är hur länge som helst, även media mm.
Därför kan det vara svårt att få i sej tillräckligt med fett, man blir helt enkelt illamående för hjärnan har blivit lärd att det e "äckligt" eller "farligt" mm.
 
 
Men man kan lära om hjärnan - som tur e. 
Jag börjar nu varje morgon med en kopp kaffe med smör, cocosfett och en skvätt grädde.
Jag har minskat mitt intag av grädde, har inte grädde i all mat längre utan använder istället mer vanligt matlagningssmör när jag lagar mat och har olivolja i salladen tillsammans med lite salt och pressad citron (arabiskt).
 
 
Lax, grönsaker och steksmör! :)
 
På detta sätt får jag i mej mer fett och efter en vecka så gav det resultat.
Jag är mindre hungrig, min svullna mage är borta och jag har åter gått ner till 65.
 
Så ser läget ut just nu.
Nästa gång kanske jag har gått upp igen? :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback