Att fylla fyrtio

Jahapp. Då e man fyrtio.
Vad innebär det då?
Händer det något revolutionerande då?
Blir man en helt annan människa då?
Eller får man fyrtioårskris?

Kanske? Jag vet inte riktigt. Märker man sånt själv eller e det bara andra som märker det?

I våran familj tycks majoriteten få en cykel när dom fyller jämnt. Så även jag. Denna blev det. Nöjd. :-D Tack så hemskt mycket till alla som var med och skramla till den!
I love it!
Ska bli kul med fest på lördag!

Vad jag däremot märker själv som har förändrats är att jag inte tar nån skit längre. Inte en millimeter.
Trivs jag inte så går jag. Tycker jag inte att nått går rätt till så säger jag det direkt.
Jag slösar inte massa tid på att jönsa runt längre. Vilken waste med tid.
Det finns så många människor som bara går runt och vantrivs, mår dåligt och inte vågar säga ifrån. Så var även jag. Man vill ju inte vara till besvär och jobbig.
Men andra människor har ju inte alls problem med att köra över dej eller behandla dej på nått sätt som du inte gillar, så varför ska man bara ta emot?
Nä mitt prio nu är att skapa det bästa livet för mej och min familj just nu.


Jag bestämde för exakt ett år sedan att jag ska utvecklas och växa. Jag skulle göra saker jag var rädd för. Gör man det så utvecklas man och man får större självförtroende. Får man större självförtroende så kan det även leda till större självkänsla.

Kanske kommer vissa på vid 40 att man vill ha en förändring i sitt liv på nått plan och så börjar man söka efter det?
När man utvecklas så förändras man och när man förändras så kan man mötas av motstånd från andra. 
Kan det vara så att det är passande då att tycka att denna person som ändrats har fått en "kris"?

Tack svärmor och svärfar för presentkortet, tack Linda och Andreas för vin och gottigheter och tonvis med kläder till Astor och Eskil!
Tack mostrarna för massa pengar och tack mamma för ÄNNU mer pengar!

Jag vet inte.
Jag vet bara att jag känner mej lyckligare, starkare, mer självsäker och lugnare.
Om det beror på att jag nu vågar säga ifrån eller att jag utvecklats eller att jag blev siffran 40 år kan jag inte svara på.
Det kanske är allt det på en och samma gång. 

Kram till er!
Grattis till mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback