Målmedveten

Helt plötsligt har jag förstått att jag är sjukt målmedveten.
Har aldrigt tänkt på det så direkt men nu slog det ner som en blixt i huvudet. 
Det jag bestämmer mej för verkställer jag oftast. Ibland tar jag lite omvägar men till slut kommer jag dit. Jag ger mig inte utan kör tills jag är där.


När jag sedan nått mitt mål e jag helt förvånad. Hur lyckades jag med det där?
Kanske därför jag inte har sett mig själv som målmedveten, jag bara gör och så ger jag mig in i det utan att fundera särskilt mycket.

Jag är inte så rädd för att misslyckas. Jag e ganska van vid det. Det blir oftast inte alls som jag hade tänkt mig.
Jag gillar självklart inte när det går åt skogen, jag blir lika nedstämd som alla andra, jag kanske bara reser mig snabbare och tar nya tag. 
Jag är en obotlig optimist, när det skiter sig så börjar min hjärna direkt spinna som en tok för att hitta en lösning eller en annan väg.


Nu kom verkligheten i kapp mej. 
Jag kan. 
Jag är grym för fan!
Jag är helt sjukt stolt över mig själv. Känner enorm självkänsla och euforisk lycka. 
Jag kan göra vad som helst. Ingen kan stoppa mig.
Ingen.
Inte ens alla jantelagare! Dom som blir helt aggressiva av personer som vågar, av dom som lyckas och säger att man själv e bra.
Inte heller dom som känner att dom bara måste anmärka på någonting man skrivit eller dom som känner oemotståndligt behov av att peta tillbaka en i kön där man inte får sticka ut. 
Hej! Ni kan kyssa min röv! :-D


Jag är inte på långa vägar där jag vill vara än, men samtidigt så är jag ändå där.
För jag har aldrig förut lyckats stanna upp mitt i resan och njuta av den utan bara haft fokus på nästa steg och tänkt: bara jag kommer dit så blir det som jag önskar.
Men jag ÄR ju i mål.
Det var hit jag ville komma. Det e bara det att när man nått sitt mål så sätter man nya. 
Men man får inte glömma att glädjas åt att man faktiskt uppnått det man satte upp som mål.


Så nu skålar jag lite med en smoothie gjort på grädde, turkisk yoghurt och bär och så säger jag:
Skål! Jag rockar fett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback