Anten - Gräfsnäs 2015

Idag packade vi in oss i bilen och åkte till Anten - Gräfsnäs.
Först åkte vi bort till Hisingen för att köpa en sulky till Astor som vi sett på Blocket.
Hans två barnvagnar som han haft gav vi bort för dom var klumpiga och stora.
Vagnen vi fyndade var jättefräsch. Den var snudd på ny som hon sa själv men man tror ju inte det förrän man ser det själv. :)
Eftersom vi först åkte dit tog det lite extra tid så vi hann precis innan tåget skulle åka.


Men vi kom med och Eskil var i himlen. :)






Det var ganska kallt väder och jag frös mest hela tiden även om jag hade kofta och jacka.
Fantastisk sommar! Noooot! :(



Men barnen fick leka och springa i Gräfsnäs.
Vi åt på restaurangen och sen besökte vi slottsruinen.




Sen blev Eskil väldigt trött och busig och började springa iväg ifrån oss hela tiden.
Då tyckte vi att det var dax att börja dra hemåt.



Vi gick vänta på tåget och se när dom vände loket och sen åkte vi tillbaka till Anten.



Vägen tillbaka gick lite snabbare. 
På vägen dit körde tåget på en älgkalv så det tog en himla tid.




Väl framme i Anten igen gjorde vi misstaget att gå in på järnvägsmuseet med två övertrötta pojkar.
Slutade ikatastrof när vi skulle där ifrån så klart för dom ville ju inte gå därifrån!


Det fanns massa tåg ju!
Ett modelltåg som körde runt men också briotåg som man fick leka med!





När vi kommit till bilen och ut på gen så somnade Astor direkt. Efter en stund somnade även Eskil.

Det var en trevlig resa.
Den har vi gjort några gånger i man också. Rekommenderas varmt.


Kommentarer
Postat av: N

Hallå i stugan :-)
Vad jag har saknat din blogg...
Har helt enkelt inte varit i form den senaste tiden för att orka följa den så som jag önskat.
Har i all hast gått igenom den för att försöka uppdatera mig. Har fått till mig att du utvecklas mer och mer för var dag (nån som är förvånad?)
Samt att du också har invecklats (?)(vad i h-e menar han...). Tror jag menar att du tagit två steg framåt och det jobbiga steget bakåt (bakslaget), rätta mig om jag har fel.
Hur som, jag finner ytterst stort nöje i att följa din blogg. Låta mig inspireras av dig och dina framgångar likväl som dina små bakslag som är nog så viktiga erfarenhetsmässigt sett i ett liv som ibland accelererar alltför fort fram i vardag och fest.
Sköt om dig min vän. Hälsa gärna Onemountain

Svar: Jasså minsann. Så nu e han tillbax. Har saknat dina inlägg ju. Inte alls snällt att vara så frånvarande! 😄 Välkommen tillbax! 😊👍
kattitingeling

2015-06-29 @ 23:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback