Flashback

Idag fick jag besök från det förflutna.
En fd. kollega kom på besök. En som jobbat med Mary Kay och slutat även hon precis som så många andra.
Ni som vill läsa om min resa med det företaget kan kolla i kategorin "mitt jobb (MK). Jag har skrivit mycket om det.
Det började bra, men slutade i fullständig katastrof. Jag gick in i väggen, mådde jättedåligt, kunde inte sova, hade ångest, fick minnesluckor, slutade fungera normalt.


Jag sticker inte under stolen (längre) med att jag inte ger mycket för det företaget idag. 
I början gjorde jag det... Jag sa ingenting om det. Stack typ ALLT under stolen.
Eller snarare så kan jag säga att jag gjorde det länge efter, kanske fortfarande idag till och med.
För om du inte lyckas i det företaget så "har man inte jobbat rätt". Om du uttrycker ditt missnöje så är du "en krabba" som inte hjälper sina medsystrar utan drar tillbaka dom ner i hinken igen.
Man ska "fake it until you make it" osv...
Man skambeläggs och man tystas ner av att man skäms.


Hon som hälsade på mig var väldigt insatt i vad som händer i företaget idag.
Hon berättade massa saker. Liknande saker som jag redan hört tonvis av.


Ångesten vällde över mig och jag fick tillbaka samma känsla som jag hade då när jag gick in i väggen.
Tryck över bröstet, trötthet, ångest. Fy.


Det var rätt skumt att slungas tillbaka in i känslorna och minnena.
Har annars försökt att lägga det bakom mig helt.

Jag är ändå glad att hon kom för hon är himla go och gullig.
Man behöver gå tillbaka ibland för att sedan kunna gå framåt igen.

You can't start the next chapter of your life, if you keep re-reading the last one. Let's moove on and read the next one! 


❤️



Kommentarer
Postat av: Pia

Om jag får fråga så undrar jag vad det e som du hakar/hakade upp dig mest på i företaget? E juh själv fortfarande konsult, dock inaktiv för tillfället så jag e lite nyfiken eftersom jag int märkt nåt extra förutom att man uppmuntras om man vill satsa.

Å jo, jag har själv varit utbränd å till det företaget går jag aldrig in genom dörren till igen. Mår dåligt av bara tanken. Så den biten förstår jag vad du menar med.

Svar: Det började väl där när man gick in i DIQ. Värsta hetsen. Sen enorm press som sales director på att klara produktion. Det är så mycket som e falskt. Fake it til you make it - ja verkligen! Väldigt många köpte sin produktion var tredje månad. Man tjänar inte det dom säger att man tjänar.
När Ann gick in i NIQ så var det bara hets hets: kom igen nu, nu ska vi ha ett event! Bjud in gäster! Nu e det event igen! Och jag hade en bäbis som var tre månader. Nä det var bara blä hela tiden.
Adoptivsystemet tycker inte vi funkar heller. Gyllene regeln finns inte. Fake fake. Bara ord.
Mary Kay gamar kallar jag dom som springer runt som galningar och jagar folk. Usch.
kattitingeling

2015-03-16 @ 18:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback