2008-12-13

Lördag


Bild: Google

Idag hade jag en facial som det kallas när man har en "hudvårdsklass" för bara en eller två personer.
Den jag hade facialen hos var en kvinna som har vikarierat på den förskolan jag jobbar på.
Jag glömde lite produkter att ha med mej och flipcharten glömde jag också som jag brukar läsa ur när jag har min presentation, men jag improviserade.
Hon blev så lycklig och nöjd och hon kände sig så fin och vacker.
Hennes man kom in och tittade på henne med stora ögon och sa att hon var väldigt vacker. Hela hon lyste som en sol och jag kände bara hur fantastiskt jobb jag har! Jag fylldes av en sån värme och lycka.
Jag blir så rörd över det att jag gråter.

Att arbeta som hudvårdskonsult handlar inte om att kränga pengar. Jag går aldrig till en klass och tänker: Å, undrar hur mycket hon kommer att handla för?
Jag går dit och låter dom prova produkterna, berättar om dom, ser förvandlingen, bekräftar att dom blev jättefina och sedan erbjuder jag dem att handla produkterna om dom vill.
Man måste inte köpa nått. Jag är jätteglad över att bara kunna få någon att känna sej vacker.
Den här kunden köpte ett basic set och hennes man ville också ha en tvål och ansiktsfukt utan att ens ha provat något. :)

På två timmar har jag förgyllt en kvinnas liv, fått henne att känna sej vacker och dessutom fått över två tusen kronor för det. Är det inte fantastiskt?
Jag älskar mitt jobb som hudvårdskonsult.


"Vi komma, vi komma från peppakakeland..."

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det var fint! Du har verkligen hittat rätt!

2008-12-14 @ 09:08:23
Postat av: heidi

åh jag blev också alldeles rörd av det du skrev! <3 så fint.

2008-12-14 @ 12:21:40
Postat av: heidi

nu har jag skaffat en ny blogg! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback