God morgon

Sitter i sängen och surfar på iPhonen.
Nästan precis som jag lovade att jag skulle göra igår...
Lovade soffan i och för sig men jag ska nog avancera mej dit så småningom.
Eskil vaknade sju - inte nio som han (?) lovade! ;)
Men jag kände mej rätt utvilad då och nu har vi bara myst med välling och kaffe. Mysigt.

Funderar på loppis. Öppnar tio.
Men det är så trist att åka dit själv... :-s
Bökigt också när man har en bäbis med sej.

Sara har äntligen fått en nyckel. Hon har varit lite slarvig och tappat bort sina saker så vi har inte velat ge henne någon. Men nu var det dags för att få allt att fungera praktiskt när båda jobbar och för att hon bor här nu heltid.
Ibland jobbar jag och Chris båda sent och då måste hon kunna ta sej in.
Så igår var det dags för henne att använda nyckeln första gången för Chris jobbade 6-18 och jag började kvart över sju.
Kvart i sju åkte jag och Eskil och sa hejdå.
Tjugo över ringer hon mej på jobbet. Det går inte att låsa! Skriker hon. Jodå, den är lite trög men det går om du ruckar nyckeln fram och tillbaka. Det gåååår inte! Skriker hon. Min buss går nu!
Till slut kommer grannen till undsättning. Inte heller han kan få den låst och inte hans fru som också provar senare.
Dörren får stå olåst men det är ju larmat. Åker dit lite senare och låser, tittar på Saras nyckel och ser att den inte alls ser ut som våran. Vad kan det va för nyckel? Det kanske är till tvättstugan som finns lite längre bort i lokalen eller vad kan den va till?
Stackars Sara!
Världens bästa grannar fick en blomma som tack och Sara får en ny nyckel? :-D
Så kan det gå... Så tokigt.

Nu funderar jag på att ägna en eller två timmar till att fynda på Tradera.
Fick hem helt fantastiska benvärmare i spets igår.
Klipper upp paketet men klipper även i spetsen så det blir hål i benvärmaren! :( Jävla skit. Blev på så dåligt humör så jag ville bara skrika och kasta dom tvärs över rummet.
Men det gjorde jag inte. Istället mailade jag henne och frågade om hon hade fler. Dessa var helt nya, man kan ju handla nya saker på Tradera också. Hon skulle titta i sin butik idag. Hoppas!

Ja men nu ska jag hämta mer kaffe!
Ha det bäst!
Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback