2007-03-12

Måndag

Vi blev hemma. Sofia e rätt hängig fortfarande.
Vi tog fram cyklarna på förmiddag och tänkte ta en liten sväng men Sofia orkade inte långt. Vi fick vända tillbaka.
Hon ville så gärna cykla stackarn... När hon började hosta så sa hon att hon hade fått nått i halsen och att det inte alls berodde på att hon var förkyld.
"Jag har ju inte fått cykla på jättelänge" tyckte hon...
Så underbart väder! Som vår. Solen lyser och det är rätt skönt även fast det blåser lite!

När vi gått in gjorde vi lunch. Det blev kyckling-falukorv och makaroner idag. Mums.
En av barnens favorit. Ketshupen var slut. Hmm... kan man verkligen äta korv och makaroner utan ketshup??
Tänk för att man kan det... ;)
Efter maten la jag disken i blöt för att ta i tu med den... men av en underlig anldning började  jag lägga in vikt tvätt, sedan städa i Saras rum och dammsuga istället... Hate the dishes! Blää.
Sedan bytte vi lakan i Saras säng och de bäddade sina sängar själva.

image116   image118

Efter en stund tog vi bilen upp till Furulund och hälsade på hemma hos min kusin Susanna och hennes två barn Julia och Elsa.
Elsa var förkyld och Julia visade oss hennes nya fina säng. :)

image120

Den fina nya sängen....

image121

Sen fick vi lite fika och jättegoda hemlagade kakor som Sannas kompis hade bakat.

Efter fikat tog vi en promenad till min vän Yvonne som bor i samma område.

image122

Vädret var helt underbart!
Solen sken och det är VÅÅÅR!!

Yvonne har två söner Milton och Mowits.
(Ja... och en stor dotter oxå som heter Rebecca men hon var inte hemma)
Dom har precis flyttat tillbaka till Partille och deras lägenhet var jättefin!

image123

När vi var på väg hem gick vi en annan väg och letade efter mer vårtecken.
Vi hittade massa lökar som hade kommit upp!

image124

  image126

image128

image129

Sofia hittade kottar också!
Dom var väldigt viktiga att ta kort på... :)

Sen tog vi en liten tur till Tempo, mataffären i Furulund och köpte lite bröd och kaffe.
Hemma gjorde vi middag. Det blev pasta och tonfisksås. Sara blev besviken.
Hon ville ha korv igen...
När de hade ätit färdigt frågade Sara om hon inte kunde få korv till efterrätt istället. Haha!
Nej, men ni kan få ett halvt äpple sa jag och då blev hon sur och underläppen hängde... :D
Men på henne går det över rätt snabbt.

De gick in i Sofias rum och lekte och rätt som det var så kom dom ut och var Bratz... *asg*

image130

Tog mej i kragen och började med disken medans barnen var Bratz. Dom lånade mina högklackade skor... Klamp, klamp.. Undrar vad tanten tycker under.... :S
Soili kom och hälsade på och vi tog en kopp kaffe.
Mitt i kaffedrickandet var det dax för att borsta tänder och klippa Saras naglar.
Hon grät som en stucken gris. Att klippa naglar e det värsta som finns... Förstår inte varför. Antagligen är hon väldigt känslig i huden under...

När barnen hade lagt sig letade jag i hela huset efter mitt textillim som jag ska laga Saras extra-galonbyxor med. Men jag hittar inte limmet någonstans! Typiskt när man har flyttat så har man ingen pejl på var sakerna är riktigt...
Jag skulle laga svansen på Sofias katt oxå så jag fick ta superlim till det.
Det funkar bra till en sånn leksak men inte så bra till ett par galonissar.. Hehe...
Nu ligger dom i sina sängar och när dom har somnat ska jag ta och ladda en maskin med tvätt.
Tycker att det är praktiskt att ladda en tvätt på kvällen, sedan trycker jag bara på knappen på morgonen. När jag kommer hem är den klar... (Men jag har hört från ALLA att man INTE får lämna maskinen på och gå hemifrån, för då kan det bli översvämning och allt vad det nu kan hända... Maskinen står dock precis bredvid avloppsbrunnen så jag hoppas att det åker ner där i såfall.. haha!)

Nu ska jag nog lägga mej i min goa säng och titta på TV...
Undrar om det kommer någonting bra idag... Ja! Koja till slott börjar ju om tio minuter. Älskar inredningsprogram. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback