2007-10-13

Lördag

Idag vaknade vi först klockan åtta men sen fortsatte vi att sova till klockan elva.
Klockan kvart i ett var vi på visning av ett hus.
Lägenheten vi var och tittade på förra veckan var inget för oss... Föll inte alls...
Det här kändes bra. Vi ska fundera ett litet tag på det... :)

Efter att vi var och tittade på huset var vi i Antikhallarna i stan...

Provade två korsetter där. Faaan va snyggt! Vill ha... kostar bara 3000! Som hittat...
Fantastisk byggnad, där antikhallarna var! Jag blev mer intresserad av byggnaden än av butikerna inuti.
Tydligen är det en gammal bank.
Otroligt vackert!


image477

image478  image480

 image479

Klockan fem var vi hemma hos Chris vänner Fredrik och Tina i Alingsås och dom bjöd på hemlagad pizza.
Mycket trevligt.
När det började skymma var vi på "ljuspromenad"
www.alstromergymnasiet.se/ljus/sverige/main04_sv/indexlight.htm

Varje år inbjuds ledande ljusdesigners från olika delar av världen till Alingsås.
Under en veckas workshop tillsammans med studenter, också från hela världen, ger de var sin stadsmiljö en spännande ljussättning.
Ljusobjekten 2007 kan beskådas mellan den 28/9 - 31/10. 

image481

image482

image483

Efteråt gick vi på café och fikade.

image484

Tina och Fredrik

 När vi skulle åka hem och gick efter gatorna frågade Tina om vi såg något ovanligt i nått av fönstrerna i ett hus.
Vi tittade och funderade ett tag tills jag såg nått och trodde det var ett spöke! Fan va obehagligt!

image486

Det var inget riktigt fönster. Det var bara ditmålat och kvinnan i fönstret är ett fotomontage...

Innan vi åkte hem tog vi en sväng hem till min kära arbetskamrat Michaela för att hämta lite grejer som jag hade beställt genom henne. Hon säljer Oriflames produkter.

image485

Vi var hemma halv tolv på natten och nu är klockan kvart i två... 
Ska jag gå och lägga mej?
Njääää...
:D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback