2008-06-10

Måndag

Betade av en himla massa från listan att göra inför bröllopet.
Var tidigt och slutade klockan ett och efter jobbet åkte jag och Heidi till stan för att fixa en massor inför min stora dag.
Idag var hon min "bröllopsassistent" sa hon . :)
Vi började med Fritzi's hair parlour.
Jag fick en uppsättning som var skit fräck! Hon gjorde det lite snabbt och visade olika förslag på hur man kan göra och till bröllopet ska jag sedan ha blommor och extrahår i så det blir större.
Inredningen i hela salongen var 50 tal. Skitfräckt.
En del av hela upplevelsen att få håret fixat på ett sånnt ställe.







Efter hårsalongs besöket gick vi runt i olika affärer och kikade och sedan gick vi på cafe Vanilj och åt köttfärspaj.
Sedan gick vi till Buttericks och jag köpte rosa papptalrikar, rosa bordsdukar och svarta servetter.
Blev helt kär i en Elvismugg också och kunde inte motstå att köpa den.
När vi hade betat av Buttericks fick vi bråttom hem för då väntade Heidis kompis Rebecka på oss i Allum.
Vi fick köa i en halvtimme på motorvägen. Skit. Jag fick ett psykanfall på en bilist som skulle tränga sej in i mellan och skrek fitta till henne. Heidi bröt i hop och tjöt av skratt och sedan skrattade vi helt hysteriskt båda två hur länge som hellst.
Väl framme i Allum träffade vi Rebecka och gick till blomsteraffären och beställde blommor.
Kalaset kommer att kosta ca 2500:-
Då ingår:
Bröllopsbukett
Corsage-knapphåls blomma till Chris
Corsage till Heidis arm - hon ska vara våran tärna
Blommor till mitt hår.

Efter våran blomsterbeställning gick vi in i Allum och jag hittade ett pärlhalsband.
Jättefiiint!
Ett pärlhalsband med stora pärlor och en rosett i nacken.



Sedan gick vi till Ica och handlade ingredienser till muffins som Heidi skulle testa att göra till vårat bröllop.
Hon har redan gjort en testomgång men dom blev för stora. Hon använde sånna extra stora formar och då kom vi överrens om att göra mindre muffins och det skulle hon testa idag.
Hon blandade även i hallon och blåbär i muffinssmeten. Jättegott!



Sedan lurade dom mej till att klippa Rebeckas hår...
Hjälp. Jag verkligen hatar sånnt. Jag KAN INTE!!!
Min mamma är frisör jag vet men det sitter tyvärr inte i genenrna... Det är faktiskt nått man får lära sej på frisörskolan och genom övning... :S
Det blev helt hackigt och konstigt, men hon verkade bli nöjd iallafall... konstigt nog.
Sen var det dags att göra inbjudningskort.
Chris hjälpte mej att klippa och jag klippte och klistrade och pysslade.
Ganska mycket jobb men det var rätt kul, samtidigt som det var jobbigt.
Hur som hellst blir korten superfina!
Jag e nöjd. :)

  

Pysselpar...



Kommentarer
Postat av: Sanna

Hade ni frågat mig (som har en hel del prylar i kortpysselväg) hade ni ju kunnat få låna min skärmaskin och SLUPPIT sitta och klippa med sax! Ja, ja... Ser fram emot att få ett kort i brevlådan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback