Inspererad!

Wow jag är så inspererad!
Det har jag verkligen inte varit dom sista dagarna men då får man ta till olika medel. Läs något som gör dej peppad. Lyssna på peppande band, umgås med någon inspererande person eller gör NÅTT som får dej att komma vidare.
Ta ansvar och sitt inte bara och oja dej.
Missförstå mej rätt... Visst ska man oja sej om man känner sej blä, men hur länge ska du sitta och hänga läpp egentligen? Sluta upp med dumheter och res dej! Yes!

Jag rotade lite i min låda och hittade en skiva som jag fått av min director för jättelänge sedan.
Jag lyssnade på den då och tyckte, jaha, det var ju bra och sedan hamnade den där i den där lådan.
Nu på sista tiden har det kommit in väldigt många unga tjejer i min unit och det slog mej att det kanske finns nått bra på den här skivan till mina unga tjejer eftersom hon på skivan är yngsta NSD:n någonsin i vår företags historia.

Denna fantastiska kvinna heter Dacia Wiegandt.
Hon blev konsult i USA Juli 2001 och på en vecka blev hon rödjacka.
Efter en månad som konsult hade hon 8 egna konsulter men fick lov att vänta ett tag för att gå in i DIQ.
När hon väl gick in så gjorde hon sin DIQ på en månad och debuterade som director i februari 2002.
Tre år senare 2005 debuterade hon som den yngsta NSD:n någonsin i världen.
Vad säger man om det?
Helt otroligt!

Här är lite av vad jag tog till mej av det insperande talet:

Sluta att jämföra dej med andra. Gör endast det bästa DU kan göra och think big!
Tänk maximum och inte minimum!
Du måste ha ett mål. Att säga att du vill vara framgångsrik räcker inte.

Vad är framgång? Det är individuellt. Vad är framgång för dej? Skriv ner det och bryt ner det till vad du ska göra varje månad – varje vecka – varje dag – varje timme – varje minut.

Rädsla för att misslyckas har vi hört talas om men rädsla över att lyckas?
Vad innebär det om du lyckas? Vilket ansvar innebär det? Press? Vad förväntas av dig?
Är du villig att prova? Är du villig att ta dej igenom och förbi hinder på vägen?
Många säger ja, men djupt inne i dig, är det helt säkert?

Är du villig på riktigt att gå utanför din trygghetszon? Är du villig att ta risker?
Det är lätt att skriva ner ett mål, men är du villig att betala priser för att nå det? Är du villig att arbeta?
Skillnaden mellan dom som lyckas och dom som inte gör det är att dom som lyckas är villiga att misslyckas en gång till men resa sej och prova igen. Dom vägrar att ge upp.
Tänk på det så här: Om någon i din familj var beroende av att du ska lyckas med ditt mål – hur många gånger skulle du försöka? Du skulle aldrig sluta eller hur? Det är så du måste tänka. Vi vill alla vara framgångsrika men är du beredd att betala priset?

Ta ansvar för din framgång.
DU är den enda som håller tillbaka dej från att lyckas. Det handlar inte om att du inte känner så många, att du inte har rekommendationer att ringa, dina barn, att du har det för trångt hemma, inte får något stöd från din familj, din man, din mamma eller pappa, vänner, att du har ansvar inför familjesituationer eller att du har personliga problem. Det finns inga ursäkter. Det är upp till DIG och ingen annan.

Vem du är och vad du åstadkommer det här året är till 100% upp till dig själv.
Jag tror att DU kan bli Sales Director. Antar du utmaningen?

Det är ett beslut.
Fort är lätt – långsamt är aldrig.

The pain of regret is far greater than any sacrifices you will have to make.



Bra va?
Oj oj... jag måste gå och sova så att det kan bli dag - så att jag kan ringa massa folk!
Jag blev helt pepp av det där. :D
Häftigt!

Gonatt!


Yohooo!


Kommentarer
Postat av: Therese

tack för dina inspirerande inlägg :) ska läsa det ordentligt sen när lillan lagt sig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback