2010-01-08

Fredag

Igår slösade jag bort en hel dag kändes det som. Visst ringde jag lite samtal och mailade lite viktiga mail. Vi inventerade mitt lilla lager också men jag kunde gjort så mycket mer.
Saker hopade ihop sej och flera saker blev helt fel. :( Ingen bra dag igår.

Idag blev det en bättre dag.
Det blir det när man gör en 6 most important lista och följer den.
En "6 most important list" är en lista där man skrver upp 6 saker man ska göra nästa dag.
Man börjar med sak nummer 1 på listan och det ska vara den saken på listan som du känner är svårast att göra. När du gjort det som står på nummer ett går du vidare med nr. 2. Det är viktigt att inte hoppa fram och tillbaka i listan utan göra det i rätt ordning.

På min lista stod det:

1. Boka 6 klasser
2. Ring revisorn och boka tid
3. Skicka paket till Z
Sedan var det några specifika personer som jag skulle ringa

Det är så gött att göra klart det man SKA göra. Det känns så bra sedan.
När man inte har en lista att följa så blir allt hipp som happ och man bara flummar hit och dit. Allt vill också klumpa ihop sej till samma tid och så blir det bara bajs av allt.

Vi har barnfri helg nu.
Kanske ska man ta och hitta på någonting.
Igår funderade vi på att gå på bio men det blev inget med det. Kanske kan vi göra det idag? Få se vad vi hittar på...

Ha nu en fanstastisk helg allihop!
Kram på er!

// K


Kommentarer
Postat av: Socker-Conny

Ikväll kör vi the 5th Element, du kommer att älska denna klassiker. Vi äter något gott till. Morgondagen vill jag gärna föreviga om vädret så tillåter. Minus 14 grader och massvis med snö - chansen får inte gå till spillo.



Love Always,



C

Postat av: Therese

ja 6 most är ett måste :)

2010-01-08 @ 19:20:11
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback