2010-01-24

Söndag

Jag blir helt slut så fort det händer nått.
Jag tror att jag har fått järnbrist.
Min kusin var här och nu har hon åkt. Jag var tvungen att gå och lägga mej så fort jag fick tid över.
Hon åkte i förmiddags kl. elva. Vi gick upp kl. 9 och jag var så trött så jag visste inte var jag skulle ta vägen.
Vid ett var vi och tittade på Fia när hon spelade basket och när vi lämnat henne hos sin pappa igen gick jag och la mej och sov.
Somnade som en stock.

Igår åkte vi in till Gbg.
Där e man inte så ofta längre när man har Allum här i Partille.
Det är mycket goare att åka ner hit. Slippa trafiken och trängseln i stan. I och för sig har dom inte alla specialbutikerna i Allum men dom duger bra åt mej. :)

Vi gick in på Saluhallen. Där inne är man inte heller för ofta.
Marjo handlade choklad där till sin gubbe.
Det såg helt galet gott ut. Vi stod där i disken och dregglade en bra stund.





Sedan handlade Marjo halva stan. :)
Det var ju rea. Bland annat hittade vi en skoaffär inne i Femman där allt kostade 99 eller 199. Hon köpte två par snygga stövlar. Dom var himla snygga båda två men jag blev speciellt förtjust i dom som var med högskaft. Tog ingen bild på dom heller. Kanske ska jag åka in och köpa mej ett par sånna... 199:- e ju ingenting. Men jag har - som min gubbe redan en gång bloggat om - 40 par skor så jag bör INTE köpa fler.

I fredags natt fick vi ett ryck jag och Marjo och började dra loss klädsel och stoppning från en gammal stol som vi ärvt. Inne i stolen fanns jätteäcklig stoppning som yrde åt alla håll.
Tycker sånt e ganska grose så det var tur att jag hade Marjo här som drog loss allt från stolen och kastade det när vi äntligen fick loss klädseln.



Vi var dock precis på väg att gå och lägga oss så det var lite knasigt att vi satte igång med det projektet mitt i natten. :D

Efter shoppingturen på lördag fortsatte vi med vårat stolprojekt.
Först satt vi dock på dom tre återstående stolarna och åt middag i vardagsrummet.











Har tänkt mej att dom ska bli knallblå eller neonrosa...
Det blir väl snyggt?

Hahah.
Eller inte.
Jag ska såklart ha dom VITA - vad annars?
Har googlat på lite olika stolsrenoveringsprojekt och jag är full av insperation. :)
Här:
http://iminvackravarld.blogspot.com/2006/12/uppfljning-p-stolrenoveringen.html kan man läsa om en som renoverat en stol.
Tycker att den blev väldigt fin.

   



Problemet är att det inte finns någon stolssitsram... om ni förstår vad det är jag syftar på.
Nu är det en "urgröpning" rätt ner i sitsen och på den tror jag har det en gång funnit en ram som sedan var klädd med stoppning och tyg.
Ramen finns inte längre utan man hade lagt stoppningen PÅ stolen och sedan spikat fast tyget över hela stolen.


bilden är från hemmakanalen.se

Jag behöver alltså SKAPA fyra ramar av smala plankor och playwood eller annat - måttanpassade - och sedan klä in det med stoppning och sedan klä det med tyg.
Dom stolarna som jag har i köket har stolsdynor som har en ram med tyg över. Dom passar dessa stolar nästan, men inte riktigt...
Ja... jag har att göra med andra ord.

Efter stolsäventyret gjorde vi lite fotbad, min kära kusin och jag.



Och efter det satt vi i soffan och jäste.
Jag köpte inga skor i stan. Däremot köpte jag 10 fotbaljor och pads och tops till min lilla verksamhet.
Det var skönt att äntligen fått gjort det för jag har tänkt att jag skulle köpt det i ett år nu. Istället har jag lånat av mina fantastiska systerkonsulter när jag har haft spa så det har inte blivit av att jag köpt egna.



Idag hade jag en klass i Bollebygd.
Det var så himla trevligt och dom var så goa och gulliga som var med på klassen.
En sån klass som man önskar man hade varje gång. När allt bara är så bra och trevligt.
Jag hade i och för sig glömt min roll up bag. Tokigt värre. Vad ska man visa för produkter då lixom??
Det var bara till att öppna nya produkter...
Ska ha make up med alla fem som var med på klassen framöver och det ser jag verkligen fram emot. 
Vilket gott gäng. 



Och så har fixat naglarna också - och nu e dom äntligen diskret franskt manikyrerade.
Jag gillar verkligen inte när det är glitter eller skrikiga färger på dom så de lyser som stoppskyltar.
Jag vill ha dom snygga, diskreta och välvårdade.
Thats me.

I morgon bitti kommer min systerkollega som var här och masserade Marjo i fredags och masserar mej.
Jag kanske borde sova då så att jag inte är helt galet trött igen som jag var idag.
På kvällen ska vi gå på teater jag och Chris. Vi blev bjudna på det av faster.
Mycket trevligt.
Ser fram emot det mycket.
Där i mellan ska jag hämta kids, posta MASSA paket och ringa en kvinna som kanske vill bli min kollega.

Dax för sängen med andra ord!
Ha det fantastiskt.

Kram K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback