Behöver blommor!

Nån som vill ge mej lite skott så jag kan få lite blomster i mitt hem?

Äger för närvarande två blommor! :)
Jag har verkligen inte några gröna fingrar.
Allt dör oftast.
Men jag skulle vilja ha lite blommor ändå.
Just nu verkar jag vara pyssligast i stan så jag kanske kan hålla liv i några blommor ett tag?
Vilka blommor är lätta att ta hand om?
Jag har en sån växt som finns med på bild här nedan, i hjärtat längst ner till vänster.
Den har överlev allt! Helt amazing! Den dör aldrig.


Bilden är lånad från:
http://vitarosorochforgatmigej.blogspot.com/

Jag älskar klängväxter som tex murgröna men just murgröna mördar jag direkt.
Folk vill gärna köpa orkideér till mej men dom håller i en vecka max.
Orkideér tycker jag inte e speciellt vackra heller... tyvärr.

 
Bilder Google

Underbar insperation:






Alla bilder från: http://levinda.blogg.se/index.html

En blomma som jag älskar är Ranunkel!
Den e ju helt ljuvligt vacker!



Bild från: http://lantlivochloppis.blogspot.com/


Bild Google

Skott pleace! :)
Allt tas tacksamt emot!

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Sanna

'Hjärtan på snöre' heter den där som du inte kan döda, de är jättelättskötta.



Garderobsblomma är också svår att ta kål på, men tyvärr inte så fin.



Porslinsblommor finns ju määäängder med fina (akta dig bara, vissa luktar FÖR gott) och ska också vara hyfsat lättskötta.



Att murgrönan dör för dig ska du bara vara glad för. Mormor sa att murgröna inte växer i ett lyckligt hem. :)



Jag har inga skott tyvärr, har bara tre växter i hemmet... Ja, min fredslilja har faktiskt levt rätt länge nu så den bör nog vara en lättskött planta.

Postat av: Nina

Hej!



Shit vad du är flitig, själv har jag varit så himla trött under graviditeten. Men är annars oxå en riktig pyssla som du :o) Kul att se alla dina projekt!



Jag skickar gärna skott på Hoyor (porslinsblommor)om du vill ha, äger bara bara sådana och orkideér. Bara maila din adress så klipper jag skott och skickar så fort jag hinner.



Sköt om dig.



Nina

2011-05-03 @ 22:10:34
URL: http://nina-hansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback