Tankar

Den här gången när jag fått barn har jag varit med mer än dom första gångerna.
Med Sara och Sofia var det så mycket som hände runt omkring så jag hann inte med att bara sitta ner och tänka, se och känna.
Nu e jag mer här i nuet med min nya bäbis och alla omkring.
Det är ju så fantastiskt och inte alls så självklart att man får ett friskt och helt barn.
Man förundras över hur perfekta dom är. Alla fingrar är där, dom hör och ser. Helt otroligt egentligen.

Han e så himla vacker och söt.
Lille fina liv. :)

Idag hade vi besök av svärmor, svärfar och Chris brors familj.
Det var väldigt trevligt.
Gjorde två pajer. En vanlig och en glutenfri eftersom Chris mamma e glutenallergisk. Den blev så himla god så jag funderar på att börja göra paj på glutenmjölmix! Riktigt god och krispig!
Nu dricker jag också massa kaffe igen. Mums.
Smakade lite några dagar innan förlossningen och kände att det var ju gott igen och nu dricker jag kaffe som vanligt.

Första utflykten gjordes idag med. Den gick till Allum för att köpa ingredienser till paj:



Eskil... Tror nästan att vi kommit överrens om detta namn nu.
Känns lite läskigt att verkligen bestämma sej, men jag vill gärna säga det till honom när jag ser honom så då borde det väl vara rätt? Han e liksom Eskil... känns som att han heter det.

Han somnade i alla fall i bilbarnstolen och sov hela trippen. När vi kom hem från Allum sov han fortfarande och då ställde vi bilbarnstolen på balkongen medadans jag gjorde pajerna.

 







Chris bror Mikael, hans fru Maria och barnen Erik och Filip



Farmor



Jag. Lite sleten men det går mot rätt håll! ;)



Fikatajm

Imorgon får vi besök igen. Kul. Då kommer min barndomsvän Marita hit med sin familj och min vän Jussi.
På måndag kommer Chris bästis och hans Sandra. Dom ska också snart ha barn.
På måndag ska vi också tillbaka till Mölndals sjukhus och göra PKU prov och hörseltest.

Idag har jag hunnit med att göra lite uppföljningar. Så jag har hunnit med att jobba också! Även om det var väldigt pyttelite. :)
Många som inte svarade dock...

På torsdag ska vi till BVC för första gången. Får ej glömma... Den 15e har jag tandläkare. Många datum att hålla reda på...

Titsen håller på att sprängas. Nu har jag MASSA mjölk.
Var lite orolig där att det inte skulle bli nått för det tog sån tid innan det kom igång. Nu finns det så det räcker och blir över! Aj. :D

God natt på er alla nu.
Ska nog gå äta lite rester av pajerna... jammy...


Kommentarer
Postat av: Anna G

Sleten??? Du ser ju oförskämt pigg ut!=)



Kommer gärna och hälsar på senare. Alma har åkt på en förkylning nu, plus att första tanden håller på att titta fram.... Så vi väntar lite till...;-) Njut på nu med er lille fina Eskil!



Kram

2011-08-06 @ 22:21:54
Postat av: Maria

Det var underbart att få äran att se och hålla er lilla Eskil-juvel!! En söt liten guldklimp!! Helt otroligt att du även orkade baka!! ...men det var fantastiskt gott! mums Kram!!!

2011-08-06 @ 23:47:39
Postat av: Sussie

Så fint, han ser ut som en liten Eskil! :) <3

2011-08-07 @ 12:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback