2011-02-28

Måndag

Igår var jag helt galet trött.
Vaknade rätt tidigt och låg och vände mej tusen gånger i sängen. Till sist väckte jag min make och vi åt lite frukost och sedan somnade jag igen.
Sara hade kalas hos hennes pappa så Chris körde ner dom dit vid ett och sedan på eftermiddagen var jag tvungen att sova igen.
Vi lyckades dock ta oss till kusin Anna och fira henne lite på kvällen.
Sen kunde jag inte somna såklart.
Låg i soffan och kollade på Oscarsgalan till halv tre.
Är rätt trött nu... Har lämnat Sara på skolan och nu ska Fia upp. Sen e det telefonkonferens så det e ingen idé att gå och lägga sej än.

Satt och kollade Blocket i två timmar igår också när vi kommit hem från Anna.
Spjälsäng och skötbord för 350. Varför köpa nytt?
Känner för att fixa i ordning nu.
I vårat sovrum har vi ett skåp och ett skrivbord som ska bort så att lilleman får plats med sin säng där.
I vardagsrummet har vi två bruna bokhyllor som jag tänkt måla om i vitt men det kommer aldrig att ske för jag kommer inte att orka slipa dom. Dom är vaxade med sån indisk vax. Bokhyllorna är i sån stil som man kan köpa på Indiska tex. Så dom måste slipas om dom ska målas.
Skåpet jag har i sovrummet tänkte jag däremot måla vit. Den har två glasdörrar så det kommer att bli ett riktigt projekt men det får bli det då... Om jag målar om den så kan den stå i vardagsrummet och så kan jag sälja bokhyllorna.
Det är så mycket man vill göra. Men vi e helt enkelt lata. Orkar inte.
Vi har tänkt länge att göra flera enkla saker som att måla om en vägg eller tapitsera lite men det blir inte av.
Det var meningen att den här insatslägenheten skulle vara en liten mellanlandning innan vi skaffar hus men vi har ångrat oss. Om vi ínte ens orkar måla en vägg i den här lägenheten - tänk hur det då skulle vara i ett hus... :S

Dax att väcka Fia.
Kram!


Kommentarer
Postat av: Therese

det är ju inte OK att måla indiska möbler ;) sälj dom o köpa nya vita istället hihi

Synd att vi inte bor närmare varandra, då hade jag kunnat köpa av dig dom :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback